DDB ontwikkelt campagne voor VriendenLoterij

Het thema, bedacht door Niels Bredemeijer en Rienk de Vries van DDB, is Elke dag plezier.
Het brengt de brede propositie van VriendenLoterij tot leven. Bij de doorvertaling is nauw samengewerkt met de creatieven van de VriendenLoterij Fanny van Eig-Kievit en Lara Bakema. Daarnaast tekent DDB voor de visual identity.

De meeste mensen kennen de VriendenLoterij van de prijzen die er te winnen zijn. Maar er is meer. Met jouw deelname kan je veel beleven, dichtbij in jouw buurt, maar ook kan je zelf kiezen welke organisatie je steunt. Deze boodschap wilde de VriendenLoterij op een frisse en heldere manier gaan vertellen.

Geert Friebel, Hoofd Marketing & Partnerships bij de VriendenLoterij: "We zochten naar een inhoudelijk sterke en creatieve partner om ons merk meer betekenis te geven. Met DDB hebben we gewerkt aan de nieuwe merkpositionering die ons nog meer onderscheid geeft en daarmee de mensen kennis laat maken met alle mogelijkheden van de VriendenLoterij."

Marc Leurs, bureaustrateeg: "De VriendenLoterij is een loterij waar je veel meer plezier van hebt. Want ieder uur, elke dag, elke week en elke maand maak je kans op vele geldprijzen. De propositie is echter rijker, en door die verschillende USP’s los van elkaar te communiceren wordt de loterij betekenisvoller en komt het merk dichter bij haar spelers."

Niels Bredemeijer, creatief directeur van DDB Amsterdam: "Onze designers hebben de identiteit vormgegeven en daarna is de interne studio van de VriendenLoterij gaan ontdekken op welke manier die in de bestaande middelen het best gebruikt, uitgebreid en doorontwikkeld kon worden. Het is een mooie samenwerking."

In de eerste campagne leren we Henk kennen. Hij is de meest trouwe supporter van de lokale club; VVG. Dag in dag uit staat hij langs de lijn. Henk speelt ook mee met de VriendenLoterij, natuurlijk doet hij dit voor de geldprijzen, maar zo steunt hij ook zijn eigen cluppie. En daar beleeft Henk uiteindelijk zelf ook plezier aan.

Credits

Opdrachtgever: De VriendenLoterij | Bureau: DDB Amsterdam | Productiemaatschappij: Czar Amsterdam | Regisseur: Kay Lindhout | Producer: Marius van de Weerd | Offline editor: Jorien Voogt | Grading: Joppo Veldhuis, De Grot | Online: Robin Hancock, De Grot | Sound design: Earforce, Tymen Geurts | Muziek: Earforce, Reinder van Zalk | Muziek: Ruben Samama

www.ddbamsterdam.nl

www.vriendenloterij.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Finalisten Gouden Loekie bekend

19-02-2025 | 08:58:00
De strijd om de dertigste Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de finalisten.

Luuk van de Put en Jurre van de Ven starten bij DDB

22-01-2025 | 09:44:00
Per 1 februari starten Luuk van de Put en Jurre van de Ven als creatief team bij DDB Amsterdam.

DDB Retail lanceert guerrilla-stunt voor Beter Bed

07-01-2025 | 13:53:00
Beter Bed en DDB Amsterdam hebben de afgelopen weken een guerrilla stunt uitgevoerd in verschillende steden door het land

DDB Amsterdam en DDB Retail ontwikkelen Kruidvat-campagne met AI

23-12-2024 | 14:46:00
De door DDB Amsterdam en DDB Retail ontwikkelde Kruidvat-campagne rondom eigen merk producten zal op 30 december van start gaan. De campagne zal breed worden uitgerold: op televisie, via online video en social media, POS en huis-aan-huisfolders
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.