DDB Amsterdam ontwikkelt film Toyota met merkkarakter Roy

DDB Amsterdam ontwikkelt een merkfilm voor Toyota waarin we het merkkarakter Roy beter leren kennen. 

Merkkarakter Roy 

Deze Toyota-film werd in de Validators pre-test nog iets beter gewaardeerd dan de introductiefilm. Daarin bood taxichauffeur Roy onverwachte hulp bij een bevalling. Nu helpt bij het laten slagen van het schoolkamp van zijn eigen dochtertje. Mensen vinden de goedbedoelende en behulpzame goedzak ook nu weer bijzonder sympathiek. Roy moet Toyota de komende jaren een menselijker en socialer gezicht geven omdat het merk decennialang vooral bekend stond als een rationele keuze.

Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf

Luuk Maes, Head Marketing Communication Toyota: "We zijn lekker op weg met onze vernieuwde integrale aanpak. Het met DDB ontwikkelde karakter en merkthema Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf valt heel goed. Toyota’s merkkarakter Roy is nu al bekend bij 53 procent van de Nederlanders. Mensen vinden hem super-sympathiek. Toyota’s top-of-mind bekendheid en overweging zijn sindsdien significant gestegen. Tegelijkertijd hebben wij ook flinke stappen gemaakt aan de performancekant. Dat komt nu mooi samen: terwijl de automarkt onder druk staat, zien wij groei in de hele merkfunnel. Toyota is terug op de derde positie!"

Credits:

Opdrachtgever Toyota Nederland: Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven | Strategie en creatie: DDB Amsterdam | Regie en filmproductie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel x Rogier Hesp | Edit: MRTN | Post productie: Crabsalad | Muziek: Tom Tukker | Sound: Public Audio 

www.ddbamsterdam.nl

www.toyota.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Kruidvat en DDB brengen kerstcampagne tot leven met Lies en haar hond Costa

04-12-2024 | 11:28:24
Kruidvat lanceert dit jaar de kerstcampagne Iedereen verdient een mooie kerst, ontwikkeld in samenwerking met DDB.

Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023

18-03-2024 | 14:51:00
Als organisator van diverse prijzen in ons vakgebied - Cross Media Awards, Content Marketing Awards, Dutch PR Awards - is Marketing Report niet een partij die zelf cases inzendt voor award shows

Dit zijn de kerstcampagnes van 2023

12-12-2023 | 16:07:00
Van vrolijke boodschappen tot subtiele discussies, deze campagnes belichten diverse thema's die passen bij de kerstperiode

DDB Unlimited, Eigen Fabrikaat en MassiveMusic ontwikkelen kerstcampagne Kruidvat

11-12-2023 | 15:23:00
Hierin roept de voordeeldrogist op om zoveel mogelijk geld op te halen voor mensen die in Nederland in armoede leven

Toyota kiest opnieuw voor DDB Amsterdam

31-10-2023 | 10:23:57
Toyota heeft opnieuw DDB Amsterdam gekozen als strategisch en creatief partner voor alle merkcommunicatie
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.