
DDB Amsterdam en Golazo brands ontwikkelen campagne voor Rabobank
Als je sport bij een vereniging dan win je vrienden. Tijdens de komende sportzomer staat die gedachte centraal in de campagne van Rabobank in samenwerking met DDB Amsterdam en Golazo brands: de Rabo Sportactie.
Michiel van der Zant, directeur particulieren klanten: “Voor deze sportzomer zagen we verschillende zaken heel mooi samenkomen. Als coöperatieve bank is het onze ‘drive’ om lokale gemeenschappen te versterken en verrijken. Onze jarenlange ondersteuning van verenigingen via Rabo ClubSupport maakt dat duidelijk zichtbaar. De onderzoekscijfers van onze partner NOC*NSF die laten zien dat het aandeel sportende jongeren tussen de 13 en de 18 nog altijd achterblijft bij 2020 was voor ons een motivatie om sporten juist bij deze doelgroep te stimuleren.”
Dorkas Koenen, directeur marketing “Als je sport bij een sportvereniging kan je niet verliezen, want met sport win je vrienden. Dat is de creatieve insteek van de Rabo Sportactie. De integrale ‘360’ campagne wordt afgetrapt met een commercial waarin een schuchtere jongen voor het eerst meespeelt in een team. Hij wint de wedstrijd, maar daarna begint het állerbelangrijkste: vrienden maken. De hoofdboodschap van de campagne is dat sporten op een vereniging niet alleen draait om de wedstrijd zelf, maar juist ook om de sociale cohesie die sportverenigingen versterken.”
De Rabo Sportactie
Tijdens deze sportzomer geeft Rabobank eenmalig een bijdrage van 125 euro voor jongeren van 10 tot en met 20 jaar om te sporten bij een vereniging die aangesloten is bij NOC*NSF. Zo wil Rabobank jongeren aanmoedigen om te (blijven) sporten in verenigingsverband.
Om mee te doen moet je een actieve betaal- en spaarrekening hebben én een Rabo JongerenRekening voor je kind. Daarnaast moet je aantonen dat je contributie betaalt bij een sportvereniging die aangesloten is bij NOC*NSF. Kijk voor meer informatie en de voorwaarden op rabobank.nl/sportactie.
Credits:
Opdrachtgever: Rabobank Nederland | Bureau: DDB Amsterdam & Golazo Brands | Productie en regie: Annomann – Jeroen Annokkeé | Mediaubureaus: PHD Media, Mindshare
Lees ook:
DDB Amsterdam wint Vitakruid-pitch
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Finalisten Gouden Loekie bekend
Luuk van de Put en Jurre van de Ven starten bij DDB
DDB Retail lanceert guerrilla-stunt voor Beter Bed
Gepubliceerd door: Daan Dekkers