Daan Dekkers: Zon, zee en zweet

[YOUNG] Zo voelt een creatief werkuitje echt

Cannes Lions. Geen rust, wel bereik.

Cannes is geen vakantie, het is positionering op slippers.

Je denkt dat je zonder toegangspas voor het Palais misschien aan de zijlijn staat – maar die gedachte verdwijnt snel. Voor je het weet word je meegetrokken in een wervelwind van presentaties, borrels, dinersen onverwachte ontmoetingen. Nog voor je het doorhebt, ben je drie gesprekken verder, twee locaties verder – en zeven LinkedIn-connecties rijker.

Zelfs de nacht is hier een werkmoment in vermomming. Overdag bouw je aan zichtbaarheid, ’s avonds aan relaties. Je bent nooit helemaal vrij, zelfs niet met een glas in je hand. De gesprekken gaan door tot ver na middernacht. Niet omdat het moet, maar omdat je voelt: hier gebeurt het.

Met de Nederlandse delegatie als veilige basis leer je snel: Cannes is geen lineair speelveld. Het is een spel van wie wie kent – én wie op het juiste moment op de juiste plek staat. Iemand stelt je voor, je schuift aan bij een tafel, een zin blijft hangen. Je komt hier niet om te closen, maar om te openen. Niet duwen, maar verleiden. Niet zenden, maar zaaien.

Je batterij loopt leeg, maar je merk wordt opgeladen. Voor rust ga je naar Texel. Voor zichtbaarheid naar Cannes. En voor goede verhalen… moet je erbij geweest zijn.

---

Daan Dekkers is redacteur voor Marketing Report

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Quinten van Hoogdalem: Summer Course vol nieuwe inzichten

19-06-2025 | 15:00:00
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met RA*W-bestuurslid Quinten van Hoogdalem over zijn ervaringen tijdens het festival

Zichtbaar, zelfs als niemand kijkt

17-06-2025 | 08:19:00
De magie zit niet in de pitch. Die zit in wat je deelt als niemand meer hoeft te presteren.

Netwerken voor beginners (zoals ik)

30-05-2025 | 08:45:00
Daan Dekkers (Marketing Report) over netwerken als jonge professional: ongemak, gekaapte gesprekken en één borrel per keer.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.