Daan Dekkers: Zon, zee en zweet

[YOUNG] Zo voelt een creatief werkuitje echt

Cannes Lions. Geen rust, wel bereik.

Cannes is geen vakantie, het is positionering op slippers.

Je denkt dat je zonder toegangspas voor het Palais misschien aan de zijlijn staat – maar die gedachte verdwijnt snel. Voor je het weet word je meegetrokken in een wervelwind van presentaties, borrels, dinersen onverwachte ontmoetingen. Nog voor je het doorhebt, ben je drie gesprekken verder, twee locaties verder – en zeven LinkedIn-connecties rijker.

Zelfs de nacht is hier een werkmoment in vermomming. Overdag bouw je aan zichtbaarheid, ’s avonds aan relaties. Je bent nooit helemaal vrij, zelfs niet met een glas in je hand. De gesprekken gaan door tot ver na middernacht. Niet omdat het moet, maar omdat je voelt: hier gebeurt het.

Met de Nederlandse delegatie als veilige basis leer je snel: Cannes is geen lineair speelveld. Het is een spel van wie wie kent – én wie op het juiste moment op de juiste plek staat. Iemand stelt je voor, je schuift aan bij een tafel, een zin blijft hangen. Je komt hier niet om te closen, maar om te openen. Niet duwen, maar verleiden. Niet zenden, maar zaaien.

Je batterij loopt leeg, maar je merk wordt opgeladen. Voor rust ga je naar Texel. Voor zichtbaarheid naar Cannes. En voor goede verhalen… moet je erbij geweest zijn.

---

Daan Dekkers is redacteur voor Marketing Report

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Quinten van Hoogdalem: Summer Course vol nieuwe inzichten

19-06-2025 | 15:00:00
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met RA*W-bestuurslid Quinten van Hoogdalem over zijn ervaringen tijdens het festival

Zichtbaar, zelfs als niemand kijkt

17-06-2025 | 08:19:00
De magie zit niet in de pitch. Die zit in wat je deelt als niemand meer hoeft te presteren.

Netwerken voor beginners (zoals ik)

30-05-2025 | 08:45:00
Daan Dekkers (Marketing Report) over netwerken als jonge professional: ongemak, gekaapte gesprekken en één borrel per keer.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.