CS Digital Media wint alsnog reclameconcessie Metronetwerk Rotterdam

Met ingang van 1 augustus gunt RET Services opnieuw de reclameconcessie van het digitale metronetwerk in Rotterdam aan CS Digital Media (CSDM) voor een periode van zes jaar. Het volledige vernieuwde reclamenetwerk zal 285 digitale schermen verspreid over 64 stations in de regio Rijnmond beslaan. Dit voegt wekelijks 95 miljoen contacten toe aan het bereik van CSDM. RET is het openbaarvervoersbedrijf van Rotterdam en omliggende gemeenten.

Eerder won CS Digital Media deze concessie, maar door juridische procedures ging de daadwerkelijke gunning tijdelijk naar Global. Nu is de aanbesteding alsnog aan CS Digital Media toegekend voor het metrodeel. Clear Channel heeft het deel voor de bus en tram gewonnen. De eerdere exploitant JCDecaux en Global hadden tegen de gunningen een kort geding aangespannen.

Bereik met premium metronetwerken

De daling in consumptie van lineaire televisie in het voordeel van online media, creëert de mogelijkheid voor adverteerders om, binnen de metronetwerken, de 13+ doelgroep te vinden met gesegmenteerde en programmatic aangestuurde DOOH-campagnes.

Mark Veenman, COO CSDM: "Zeg je reclame in de metro, dan zeg je CSDM! Met deze gunning groeien wij verder in de positie als digitale specialist voor de metronetwerken van Nederland. Door de uitbreiding in Rotterdam, in combinatie met het netwerk in Amsterdam, realiseren wij 48 procent van alle digitale contacten in de regio Rijnmond en Groot Amsterdam in de 13+ doelgroep."

Jean Paul Duurland, Manager Marketing Verkoop en Services RET: "Wij zijn enorm verheugd met onze digital partner CS Digital Media, waar we samen verder kunnen bouwen aan de digitale transitie en media bereik."

www.csdigitalmedia.nl

www.ret.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Marketing Report en CSDM nemen deel aan Museumnacht 2025

01-09-2025 | 06:31:26
Marketing Report en CSDM slaan de handen ineen voor een groots project tijdens de Amsterdamse Museumnacht

Mark Veenman: Realtime data zorgen voor eerlijke Out of Home

20-08-2025 | 09:49:00
Een gesprek over pionieren in digital out of home, kunst als content en de inzet van AI om bereik en transparantie te verbeteren.

Pride 2025 is aanleiding tot creatief AI-experiment in metro Amsterdam

01-08-2025 | 10:49:00
Pride 2025 is aanleiding tot creatief AI-experiment in metro Amsterdam. Een creatief experiment van CS Digital Media en Another Dimension

Recap: CS Digital Media over prijsmodellen in public video

22-05-2025 | 14:28:00
Het event vond plaats bij Bernie’s op Circuit Zandvoort en bracht vakgenoten samen rond thema’s als CTV, YouTube en Digital Out of Home (DOOH).

Campagne Oreo in beeld op stationsschermen CS Digital Media

14-05-2025 | 13:06:00
Campagne Oreo in beeld op stationsschermen CS Digital Media. SuperHeroes ontwikkelt opvallende uiting op Triple schermen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Kinesso zoekt een Programmatic Consultant

03-09-2025 | 09:09:00
Kinesso is per direct op zoek naar Programmatic Consultant - Amsterdam

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne voor ZZUPER

02-09-2025 | 12:11:00
Met de slogan Fiks je dikke noodbuffer worden vakmensen als timmermannen, metselaars en installateurs gewezen op de risico’s van langdurige uitval.

VCCP ontwikkelt eerste VK-tv-campagne voor Primark

02-09-2025 | 11:53:00
Onder de titel In Denim We Can is dit de eerste uiting van het merkplatform That’s So Primark in het VK
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.