
CS Digital Media ontwikkelt bestickering voor DOOH-campagne Disney+
Disney+ heeft, ter promotie van de miniserie Shōgun van FX, naast een DOOH-campagne in het Amsterdamse metronetwerk van CS Digital Media CSDM, stickers laten aanbrengen.
De stickers zijn te zien op een wachthuisje op metrostation Zuid en op metrostation Amsterdam Centraal. Daar zijn stickers aangebracht rondom metershoge kathedraal-schermen op het perron van de Noord/Zuidlijn. Bijzonder aan de Shōgun-campagne is dat het design van de stickers aansluit bij de digitale uiting.
Grotere reclamevlakken, nog meer impact
Offline stickers en online digitale schermen versmelten op bepaalde momenten bij wijze van spreken tot één geheel en trekken op die manier aandacht voor de serie van Disney+.
State-of-the-art Stickerspecialist
Voor de bestickering werkt CSDM samen met display specialist Your Point Of Sale, YPOS. Bij dit bedrijf worden de stickers in hoge kwaliteit en met duurzame pvc vrije materialen gedrukt. Het aanbrengen van de stickers door YPOS is overigens net zo’n vakkundige klus als het drukken ervan. De stickers moeten namelijk eerst met een hoogwerker tot op een hoogte van 6 meter gebracht worden. Daarna plakt een team van experts de stickers strak en exact op de omkadering van het Kathedraal-scherm.
Hogere attentie- en mediawaarde
Adverteerders maken vaker gebruik van deze special die CSDM sinds begin van dit jaar aanbiedt met als doel de effectiviteit en impact van digitale campagnes te versterken. De ervaring leert dat deze media-aanpak schermen en bestickering de attentiewaarde – en daarmee de mediawaarde - van een advertentiecampagne verhoogt. De metersgrote stickers zijn nauwelijks te missen en trekken de aandacht op een natuurlijke manier naar het grote reclamevak.
Mark Veenman, COO CSDM: "Het mooie van deze campagne is dat de adverteerder “speelt” met de digitale uiting en de bestickering. De laatste frames van de digitale uiting sluiten naadloos aan op de bestickering rondom het scherm. Dit geeft een reclamevlak van 43M2 op een indoor locatie."
Choukri Hachchi, Marketing Manager Studios & Content NL: "De FX serie Shōgun, te zien op Disney+, is naast een spannend verhaal, visueel een spectaculaire serie. Daarbij past een media-uiting waar we deze visuele pracht en kracht van Shōgun goed in naar voren kunnen laten komen. We zijn erg enthousiast over het impactvolle resultaat en de fijne samenwerking met CSDM."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
De Beste Filmposter 2024: nominaties bekend
DOOH als alternatief bieden voor big tech
OOH-markt 2024: 8 procent stijging tot 300 miljoen euro
CS Digital laat reizigers dansen tijdens ADE kick-off
CS Digital Media lanceert Fanta Beetlejuice metro in Rotterdam
Gepubliceerd door: Daan Dekkers