CS Digital laat reizigers dansen tijdens ADE kick-off

Op metrostation Amsterdam Centraal werden reizigers verrast met een onaangekondigde straf_werk pop-up. Het ging hier om een samenwerking tussen DOOH-exploitant CS Digital Media (CSDM), straf_werk (Apenkooi Events) en het GVB. Als aftrap van het Amsterdam Dance Event (ADE) konden reizigers dansen op de energieke en groovy house van diverse bekende DJ’s.

Niet eerder draaiden DJ’s een set op een metrostation in Amsterdam. Tegelijkertijd vertoonde de schermen van CSDM een campagne ter promotie van het ADE.

Drukte in de metro

Het live DJ-event in de aanloop van het jaarlijkse ADE in de hoofdstad vond plaats op het drukste metrostation van Amsterdam. Gemiddeld stromen 125.000 reizigers dagelijks door de verdeelhal van dit station. De gezamenlijke pop-up bracht de reizigers alvast in de vibe van het ADE.

Top DJ’s op het station

De DJ-set werd verzorgd door straf_werk (Apenkooi Events) en in korte tijd opgezet met een speciaal ingerichte DJ-booth. Job de Jong en M-High opende het event, gevolgd door de top DJ’s Michel de Hey, Prunk en Luuk van Dijk die een back-to-back-to-back set draaiden. Zij waren bereid om in een niet alledaagse setting de OV-reizigers in hun customer journey te laten genieten van hun muziek. De DJ’s zijn bekend voor een breed publiek en draaien normaal gesproken in bekende clubs en wereldwijd op grote festivals. Voor wie deze pop-up gemist heeft, de DJ’s zijn tijdens het ADE op verschillende locaties te zien en te horen.

Basile Bompiedi, accountmanager Stadsontwikkeling  GVB: “Tijdens het ADE willen we het verblijf van onze reizigers op Centraal Station nog aangenamer maken. Daarom willen we onze reizigers positief verrassen met een live DJ-set op dit station. Ook komen reizigers, die met ons openbaar vervoer naar een van de vele ADE-evenementen in de stad onderweg zijn, alvast in een goede vibe!”

Benthe van der Water, marketingmanager bij straf_werk: “Wij geloven dat iedereen de kans moet krijgen om de kracht van muziek en creativiteit te voelen. Met dit pop-up event hopen we de drempel weg te nemen en mensen kennis te laten maken met de magie van de muziekindustrie, straf_werk en het ADE, zelfs als ze niet per se van plan waren om een voet op een van de evenementen te zetten.’’

Marit van Rooijen, eventmanager bij CS Digital Media: "Met deze samenwerking hebben we op een high traffic locatie een mooie verrassende pop-up kunnen realiseren. Met acties zoals deze leveren wij tegelijk een bijdrage aan het verhogen van de reizigersbeleving in de Amsterdamse metro."

www.csdigitalmedia.nl

www.apenkooi.amsterdam

www.gvb.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Recap: CS Digital Media over prijsmodellen in public video

22-05-2025 | 14:28:00
Het event vond plaats bij Bernie’s op Circuit Zandvoort en bracht vakgenoten samen rond thema’s als CTV, YouTube en Digital Out of Home (DOOH).

Campagne Oreo in beeld op stationsschermen CS Digital Media

14-05-2025 | 13:06:00
Campagne Oreo in beeld op stationsschermen CS Digital Media. SuperHeroes ontwikkelt opvallende uiting op Triple schermen

Winnaars Vakprijs Out of Home Filmposters 2024 bekend

08-05-2025 | 11:21:00
Dankzij de inzet en het oog voor detail van de vakjury is een selectie gemaakt van de meest aansprekende filmposters die het straatbeeld kleur gaven

De Beste Filmposter 2024: nominaties bekend

24-04-2025 | 09:18:00
De verkiezing benadrukt de kracht van visuele filmcommunicatie binnen Out of Home-campagnes.

DOOH als alternatief bieden voor big tech

27-02-2025 | 13:31:00
Mark Veenman is COO van DOOH-exploitant CS Digital Media. Wij spreken hem over de toekomst van Digital Out-of-Home Advertising en de rol van AI

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.