Creatieven pitchen voor MediaMarkt in de trein naar Cannes

Met een pitch in sneltreinvaart benutten We Are RA*W en MediaMarkt de 10 uur reistijd naar Cannes door 25 toptalenten te laten werken aan een vraagstuk van MediaMarkt. De groep van 30-minners bestaat uit een brede afvaardiging van de Nederlandse creatieve industrie, zowel in functies als in type bureaus.

Op 16 mei lanceerden We Are RA*W samen met partners WeFilm, AdGreen, Clear Music en Jonge Honden het initiatief Stay Grounded. Een oproep aan de creatieve industrie om het jaarlijkse bezoek aan het Cannes Lions festival in juni per trein te brengen, in plaats van met het vliegtuig.

Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft RA*W de pitch in sneltreinvaart gelanceerd.

Eerste treinpitch

Tobias Vermeiren, bestuurslid bij RA*W & strateeg bij Dentsu Creative: “Ieder jaar reizen we af naar het Cannes Lions Festival met 25 jonge talenten uit onze industrie. De reis wordt normaal gekenmerkt door wachtrijen, douane-checks en vliegtuigmodus. Echter, het reizen met de trein geeft ons de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. Een unieke pitch waarin we gezamenlijk een briefing voor MediaMarkt gaan kraken.”

Op Rotterdam Centraal stapt adverteerder MediaMarkt aan boord om de groep te briefen. Daarna heeft de groep tot eindhalte Cannes de tijd om het campagneconcept uit te werken. Onderweg zal MediaMarkt de concepten reviewen en van feedback voorzien.

Het is voor het eerst dat een creatieve pitch in een trein wordt gehouden. De winnaar van de pitch zal in samenwerking met MediaMarkt en Wunderman Thompson de campagne ontwikkelen.

Foto: Kris Pouw

www.we-are-raw.com

Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Wieden+Kennedy creëert feestcampagne voor Zalando

02-12-2025 | 11:18:54
De campagne bouwt voort op het thema What Do I Wear? en laat zien hoe de online modebestemming klanten inspireert om met zelfvertrouwen en creativiteit de feestdagen in te gaan.

Dappr en SportsGen lanceren Dappr Award voor jonge sporters

02-12-2025 | 10:47:00
De samenwerking richt zich op het vergroten van Dappr’s zichtbaarheid in de breedtesport en het ontwikkelen van activaties rondom het thema vallen, opstaan en doorgaan.

Publicis Groupe helpt MediaMarkt aan sterk werkgeversmerk

02-12-2025 | 10:03:30
Onder de pay-off Dát is nou MediaMarkt laat de organisatie zien hoe het echt is om er te werken.

Higuita en Lot of Happiness lanceren eindejaarscampagne

02-12-2025 | 09:35:00
Voor bijna de helft van de Nederlanders is samenzijn met familie en vrienden de belangrijkste bron van geluk.

TBWA\NEBOKO en McDonald’s lanceren AI-kerstfilm

01-12-2025 | 14:33:00
De film, It’s the most terrible time of the year, laat zien hoe december voor veel mensen eerder stressvol dan sfeervol is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.