
Corinne Vigreux Raad van Commissarissen Pathé
Corinne Vigreux is benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van Pathé. Zij volgt hiermee Lauge Nielsen op, die deze functie bekleedde sinds zijn afscheid eind 2018 als CEO. Corinne Vigreux treedt toe als een van de drie Nederlandse commissarissen naast huidig raadsleden Annemarie van Gaal en Jan Willem Sodderland, en twee afgevaardigden van het Franse moederbedrijf: Pathé Theatres eigenaar Jérôme Seydoux en President Aurélien Bosc.
Corinne Vigreux is medeoprichter en CMO van TomTom. Tevens is zij vice-voorzitter van de Raad van Commissarissen van Just Eat Takeaway.com NV. Als een van Forbes Top 50 Women in Tech en Women 50 over 50, zet zij zich in voor vrouwen op de arbeidsmarkt en is ze een gepassioneerd pleitbezorger van betere sociale mobiliteit door onderwijs. Vanuit Vigreux’ stichting Sofronie heeft zij in 2018 het Codam Coding College opgericht; een school die een zo groot mogelijk en diverse nieuwe generatie voorbereidt op de banen van vandaag en morgen.
Corinne Vigreux werd in 2012 benoemd tot Chevalier de la Legion d'Honneur en in 2016 tot Officier in de Koninklijke Orde van Oranje-Nassau. Op 15 november jongstleden won zij de Business Woman of the Year van Harper’s Bazaar.
Jacques Hoendervangers, Algemeen Directeur van Pathé Theatres: "We zijn zeer verheugd met de komst van Corinne in onze Raad van Commissarissen. Naast haar kennis van de Franse en Nederlandse markt en (werk)cultuur, is zij met haar enorme ervaring op het vlak van digitalisering en haar maatschappelijke betrokkenheid de ideale sparringpartner voor ons bedrijf. Ik kijk uit naar een vruchtbare en fijne samenwerking. Tegelijkertijd wil ik Lauge Nielsen danken voor zijn rol en adviezen in de vijf jaar samenwerking. Lauge heeft Pathé naar Nederland gebracht en het groot gemaakt. Het is nu aan ons om met alle kennis en kunde die hij Pathé heeft gegeven de volgende stappen te zetten in het bieden van de ultieme bioscoopervaring van de toekomst."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Bioscoop10-Daagse maakt van Nederland tien dagen filmfeest
25 jaar Wilde Mossels op Film by the Sea
Marina Blok ontvangt Gouden Kalf voor de Filmcultuur
Stijn de Vries presenteert EY Gouden Kalveren Gala 2025
Kinepolis opent drie IMAX-zalen in Nederland
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in
Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld
[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative
Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025
DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen