[Content Marketing Awards] DPG Media: Jubileumnummer Libelle 90 jaar

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

Elevator Pitch

Waar is het feestje? Hier is het feestje! Libelle bestaat 90 jaar en met het moodboard en typografie is gekozen voor een feestelijke en onderscheidende stijl met vrolijke kleuren en (handgeknipte) bloemen. Deze content designstijl heeft bijgedragen aan het commerciële succes van Libelle 90 jaar - van de cover tot de online activaties: alles was herkenbaar én verleidelijk. Een visuele showcase van het beste van Libelle op het gebied van fotografie, typografie en art direction.

Briefing

Bedenk een designconcept - moodboard en stijlboek - voor Libelle 90 jaar dat naadloos aansluit bij de brand identity en tegelijkertijd opvallend anders is. Hoe spatten we uit het schap met de feesteditie, hoe trakteren wij de lezers op een jubileumnummer dat op elke pagina verrast en verleidt? Dat zowel in print als online als live ‘werkt’ en alles voorziet van een vrolijke, in het oog springende look die altijd 100% Libelle is.

Insights

De lezers en bezoekers van Libelle zijn dol op bloemen, tuinieren én een feestje. Dat halen we uit onze data en onze lezersonderzoeken en lezersreacties. Hoe geef je daar een eigentijdse vorm aan? Zonder met deze ingrediënten in clichés te vallen?

Strategie | Aanpak | Resultaat

Het designconcept voor Libelle 90 jaar begon met een moodboard bedacht en gemaakt door chef mode Françoise Bussières en moderedacteur Nikita Woudenberg, geïnspireerd op trends gezien op de catwalk van Milaan (Marni) en Parijs (Balmain). Dit werd verder uitgewerkt in een typografisch stijlboek onder leiding van artdirector Cilla Tibbe en senior vormgever Nelleke Roos. Speciale fonts werden aangekocht, een opvallend fel kleurenpalet werd samengesteld, grafische elementen ontworpen evenals verschillende bloemrijke decoraties. In alle pagina’s en uitingen kwam dit samen, zowel in print als online was kenmerkende typografie verrassend en herkenbaar. De paper-art illustraties van Geertje Aalders maakten van de cover een waar kunstwerk dat via de socials alom gewaardeerd werd. Het moest een visueel feestje worden en dat werd het. Een explosie van bloemen en kleur dat tot in de haarvaten van alle uitingen werd uitgewerkt. Het resultaat: een commercieel knalsucces voor de jubileumeditie, de verkoop was +175% tov begroting en + 145 % tov vorig jaar. Of het nou de razendsnel uitverkochte theatershow Lang Leve Libelle Live was of de jubileum-abonnee-actie met de Shabbies-tas als werfpremie, alles wat in de kenmerkende stijl was vormgegeven leek met een toverstaf te zijn aangeraakt en was zeer geslaagd. Ook getuige de enthousiaste brieven en mails die we kregen van onze lezers: “Dit was écht het mooiste nummer ooit! En ik ben al 25 jaar abonnee - dus ik kan het weten.”

www.dpgmediagroup.com

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.