[Content Marketing Awards 2024] DPG Media: Libelle - Happy New Me

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl

Elevator Pitch

Libelle’s videoformat “Happy New Me” is een metamorfoseshow die zowel in het blad als op video verschijnt. Elke week krijgt een lezeres een make-over die is afgestemd op haar wensen en sterke punten. De kern van de videoserie is: vrouwen inspireren en motiveren, met als belangrijkste waarde dat ze lekker in hun vel zitten. De rebranding van ‘7 jaar jonger’ naar ‘Happy New Me’ focust daarmee niet meer op ‘jonger’ maar juist op ‘happy’.

Briefing

Waar ‘7 jaar jonger’ was gericht op het najagen van een jeugdiger uiterlijk, draait ‘Happy new me’ om het worden van de beste versie van jezelf. Het team van de show (een kapper, visagist en stylist) haalt eruit wat er al die tijd al in zat en helpt de deelnemer daar ook trots op te zijn. De nieuwe naam en invulling geeft het format een nieuwe lading; positief, vrolijk en nog steeds met de belofte van een transformatie.

Insights

‘Happy New Me’ is een prachtig voorbeeld van een format waar de Libelle-lezeres zelf centraal staat. De show wordt mogelijk gemaakt door de talloze enthousiaste aanmeldingen van onze lezeressen die veelal op een persoonlijk kruispunt van hun leven zijn en daar ook letterlijk een nieuwe uitstraling bij zoeken. We laten vrouwen stralen zonder dat ze volledig in de glam hoeven te gaan; ze blijven dicht bij zichzelf en voelen zich de beste versie van zichzelf. Libelle blijft hier dicht bij zichzelf én haar lezer. Zo ziet beauty er voor vrouwen in Nederland uit!

Strategie | Aanpak | Resultaat

Happy new me is zowel in het blad als op de website en Libelle-socials te volgen. Deze multimediale aanpak, ook wel 360 graden-aanpak, is cruciaal voor het succes van de serie. Door HNM op alle Libelle-kanalen te verspreiden, creëert Libelle een geïntegreerde ervaring voor de kijker die zo op meerdere vlakken wordt geraakt en geïnspireerd.
‘Happy New Me’ belichaamt de essentie van het merk Libelle. Het uitgangspunt van de serie, vrouwen helpen om stap voor stap een betere versie van zichzelf te worden, is klassiek Libelle. Wij verzorgen met veel aandacht de buitenkant, terwijl de vrouw zélf zorgt voor de transformatie aan de binnenkant. Daarover wordt zij geïnterviewd en ook dát wordt terugvertaald naar het blad en online. Online video's houden de boodschap fris en relevant door stap voor stap te tonen hoe we tot het eindresultaat komen, inclusief de authentieke eerste reactie van de lezeres in de kappersstoel. Dit evenwicht is cruciaal voor het behoud van de loyaliteit van onze bestaande doelgroep, terwijl we ook nieuwe kijkers aantrekken.

www.dpgmediagroup.com

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.