[Content Marketing Awards 2024] DPG Media: Libelle - Happy New Me

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl

Elevator Pitch

Libelle’s videoformat “Happy New Me” is een metamorfoseshow die zowel in het blad als op video verschijnt. Elke week krijgt een lezeres een make-over die is afgestemd op haar wensen en sterke punten. De kern van de videoserie is: vrouwen inspireren en motiveren, met als belangrijkste waarde dat ze lekker in hun vel zitten. De rebranding van ‘7 jaar jonger’ naar ‘Happy New Me’ focust daarmee niet meer op ‘jonger’ maar juist op ‘happy’.

Briefing

Waar ‘7 jaar jonger’ was gericht op het najagen van een jeugdiger uiterlijk, draait ‘Happy new me’ om het worden van de beste versie van jezelf. Het team van de show (een kapper, visagist en stylist) haalt eruit wat er al die tijd al in zat en helpt de deelnemer daar ook trots op te zijn. De nieuwe naam en invulling geeft het format een nieuwe lading; positief, vrolijk en nog steeds met de belofte van een transformatie.

Insights

‘Happy New Me’ is een prachtig voorbeeld van een format waar de Libelle-lezeres zelf centraal staat. De show wordt mogelijk gemaakt door de talloze enthousiaste aanmeldingen van onze lezeressen die veelal op een persoonlijk kruispunt van hun leven zijn en daar ook letterlijk een nieuwe uitstraling bij zoeken. We laten vrouwen stralen zonder dat ze volledig in de glam hoeven te gaan; ze blijven dicht bij zichzelf en voelen zich de beste versie van zichzelf. Libelle blijft hier dicht bij zichzelf én haar lezer. Zo ziet beauty er voor vrouwen in Nederland uit!

Strategie | Aanpak | Resultaat

Happy new me is zowel in het blad als op de website en Libelle-socials te volgen. Deze multimediale aanpak, ook wel 360 graden-aanpak, is cruciaal voor het succes van de serie. Door HNM op alle Libelle-kanalen te verspreiden, creëert Libelle een geïntegreerde ervaring voor de kijker die zo op meerdere vlakken wordt geraakt en geïnspireerd.
‘Happy New Me’ belichaamt de essentie van het merk Libelle. Het uitgangspunt van de serie, vrouwen helpen om stap voor stap een betere versie van zichzelf te worden, is klassiek Libelle. Wij verzorgen met veel aandacht de buitenkant, terwijl de vrouw zélf zorgt voor de transformatie aan de binnenkant. Daarover wordt zij geïnterviewd en ook dát wordt terugvertaald naar het blad en online. Online video's houden de boodschap fris en relevant door stap voor stap te tonen hoe we tot het eindresultaat komen, inclusief de authentieke eerste reactie van de lezeres in de kappersstoel. Dit evenwicht is cruciaal voor het behoud van de loyaliteit van onze bestaande doelgroep, terwijl we ook nieuwe kijkers aantrekken.

www.dpgmediagroup.com

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.