[Content Marketing Awards 2024] BI Studios by Business Insider: Aegon Cappital

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl

Elevator Pitch

Aegon Cappital wilde zich positioneren als dé thought leader in pensioenen. De uitdaging was om merkbekendheid te vergroten bij werkgevers en werknemers, ondanks de lage interesse in het onderwerp, vooral over het nieuwe pensioenstelsel. Met de contentreeks ‘Is jouw pensioen akkoord?’ op Business Insider en een strategie van relevantie, regelmaat en actualiteit, creëerden we drie jaar lang elke twee weken de meest relevante content over pensioenen, waardoor Aegon Cappital’s expertise effectief werd gepositioneerd.

Briefing

Aegon Cappital benaderde Business Insider om zich te positioneren als thought leader op het gebied van pensioenen en inkomensoplossingen. De uitdaging was om merkbekendheid en merkvoorkeur te vergroten bij werkgevers en werknemers, terwijl Aegon’s expertise in complexe pensioenkwesties onder de aandacht kwam. Aegon Cappital wilde zich profileren als dé ultieme pensioenexpert en zo vertrouwen winnen door waardevolle inzichten en oplossingen te bieden.

Pensioen is traditioneel een low-interest product, maar de impact van het nieuwe pensioenstelsel, vastgelegd in de ‘Wet Toekomst Pensioen’, is aanzienlijk. Dit stelsel beïnvloedt zowel werkenden die pensioen opbouwen als gepensioneerden met bestaande pensioenen. Het bood Aegon een kans om hun expertise te tonen en helderheid te verschaffen over deze ingrijpende hervorming. Dit betekent dat Aegon’s content niet alleen relevant is voor de huidige pensioenopbouwers, maar ook voor iedereen die al met pensioen is.

Insights

Pensioen is al jaar en dag een zogenaamd low-interest product; iets waar mensen pas aandacht voor hebben als het écht nodig is. Dit terwijl de impact van het nieuwe pensioenstelsel, vastgelegd in de ‘Wet Toekomst Pensioen’, enorm is. Het nieuwe systeem raakt vrijwel iedere Nederlander en gaat over de hervorming van meer dan 1,4 biljoen euro aan vermogen. Volgens het Nibud weet een groot deel van de Nederlanders nog niet precies wat er gaat veranderen. Een mooie kans voor Aegon om kun expertise te tonen en helderheid te bieden over deze complexe hervorming.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Om de merkuitdagingen van Aegon Cappital te tackelen, ontwikkelden we een contentstrategie met de focus op relevantie, regelmaat en actualiteit. We lanceerden de contentreeks ‘Is jouw pensioen akkoord?’ op het platform van Business Insider. Deze reeks bestaat uit tweewekelijkse blogs, waarin we actuele en relevante pensioenonderwerpen bespraken, zoals veranderingen in het pensioenstelsel en veelgestelde vragen. De blogs worden geschreven in de high-impact, snackable stijl van Business Insider, waardoor ze toegankelijk en aantrekkelijk zijn voor de doelgroep.

We spelen slim in op actuele ontwikkelingen en leerden continu van de effectiviteit van onze content. Door de aanpak van leren, testen en verfijnen, kunnen we de content perfect afstemmen op de behoeften van de lezers en de doelstellingen van Aegon Cappital heeft dit jaar een hoogtepunt bereikt met de contentstrategie. We breiden de strategie na twee jaar uit met twee livestream kennisevents over het nieuwe pensioenstelsel en pensioenstrategieën, waarin we tafelgesprekken met experts organiseerden. Uit deze events haalden wij input voor de blogs, welke vervolgens viral gingen.
 
Onze strategie en aanpak leidde tot indrukwekkende resultaten: 1 miljoen reads op de artikelen, 23% van de doelgroep bereikt en 63% herkent Aegon Cappital nu als dé pensioenexpert. De livestreams trokken 3500 inschrijvingen en 21.000 kijkers. In totaal hebben we 58 artikelen gepubliceerd, waarmee we Aegon Cappital’s merkpositie aanzienlijk hebben versterkt en duurzame thought leadership hebben geclaimd.

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.