[Column] Willem-Albert Bol: GVR Hanendiner bij Accenture Song

Weer een bijzondere en sfeervolle GVR Hanendiner bij Accenture Song. Dank voor gastvrijheid Patritia Pahladsingh !

We beginnen met de Coq d’Honneur-winnaars… 

Yvonne Nassar (Van Goghmuseum) vanwege haar werk voor onder meer PIM en IMD Business School. Zij deelde bij de acceptatie van de prijs haar persoonlijke verhaal over haar Jordaanse familie. Zij deed een oproep om vooral aandacht te heben voor de maatschappelijke rol van merken.

Peeter Verlegh (VU) voor zijn grote wetenschappelijke bijdrage voor het communicatievak. Hij wordt geroemd als reclamefan in hart en nieren. Zo verbindt hij onderzoek en praktijk. Hij slaagt daarin ook via SWOCC en vele jury’s in het vak. Ook maakte hij het persoonlijk door het benoemen van belangrijke lessen van wijlen zijn vader.

Hoe val je op tussen 23.000 andere bureaus? Baba Touré lukt dat al 10 jaar met zijn bureau Hammerfest, tegenwoordig Home geheten. Met een team van 40 personen een eigen koers en missie volgen. Hij krijgt ook lof voor zijn werk rond stichting Reframe. Hij nam de zaal mee in valkuilen en barrières die bij groei van bureau horen. “Laten wij verandering omarmen”, gaf Baba de zaal mee.

Jonge Haan

De Jonge Haan prijs had drie nominaties, begeleid door kersvers GVR-bestuurslid en showmaster Daan Jongen.

Carolin Ischen vertelde GVR-leden over de impact van AI. Zij nam chatbots als sterk voorbeeld om aan te tonen hoe merken technologie omarmen. De interactie tussen mensen en technologie moeten wij dieper gaan snappen. Zij promoveerde hierop.

Rafia Karamowa is naast haar werk bij mediabureau ook maatschappelijk betrokken. Zij vertelt waarom werven Generatie Z best lastig is. Beide kanten hebben immers hoge eisen. Daarom komt OMG met de Hume Academy. Ook om zo een betere industrie te bouwen.

Emma Branderhorst is schrijver en regisseur en bekend van haar recente werk voor KPN film met nummer Stukje van mij door Meau. Zij dankt merk en bureau voor vertrouwen om dit belangrijke verhaal te kunnen vertellen. Haar ambitie is om impactvolle en authentieke films te maken voor merken. En graag met een vrouwelijke blik, voor en achter de camera!

En winnaar is.. Emma Branderhorst ! Een echte opvallende maker met passie en visie voor het vak.

De avond eindigde met Coq de Grande Honneur, de echte oeuvreprijs van ons vak. Deze grote eer viel te beurt aan …. Harry Dekker. Hij nam immers jarenlang een leidende rol in de wereld van media. Zijn scherpe oog op de toegevoegde waarde en zijn visie over de creatieve mogelijkheden in het ecosysteem. Lof krijg hij als verbinder van het vak. Hear hear. Harry bedankte GVR-leden als mede-reisgenoten in het vak. Hij riep op tot Meer magic en meer logic. Ook hoopte hij op voldoende moreel en ethisch kompas in het vak.

Willem-Albert Bol is CEO van Abovo Maxlead

www.abovomedia.nl
www.maxlead.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Kelly Staa: Cosmopolitan is een merk voor en door Gen Z

04-11-2025 | 10:50:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt ze hoe het merk zich heeft ontwikkeld van een traditioneel tijdschrift naar een dynamisch, multimediaal platform

Finally an Agency viert 20 jaar met SPICECREAM

03-11-2025 | 09:15:00
Het ijs staat symbool voor het creatieve contrast waarmee het bureau merken helpt veranderen en groeien.

Bregje van Iperen: Familie-influencers maken impact voor merken

30-10-2025 | 11:27:00
Sanne Konings en Bregje van Iperen gaan in gesprek met Peter Wybenga over hun specialisatie in moederinfluencers en de kracht van Instagram

Lisette Samplonius: Finally an Agency is spot on

30-10-2025 | 11:17:00
Bas Vlugt sprak met haar over het twintigjarig bestaan van het bureau, het jubileumconcept SPICECREAM en hoe het vak zich in twee decennia heeft ontwikkeld

Eefje Gubbens: Print is nog steeds booming bij Matter

30-10-2025 | 09:52:45
Tijdens een aflevering van Marketing Report TV sprak Peter Wybenga met Eefje Gubbens over de ontwikkeling van het bedrijf en hun visie op contentmarketing

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.