[Content Marketing Awards 2024] Finally: Laphroaig

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl

Elevator Pitch

De campagne "Laphroaig Strong Characters" brengt activatie, storytelling en culinaire kunst perfect samen. Chef Jaimie van Heije bezocht het Schotse eiland Islay, de thuisbasis van Laphroaig whisky, en liet zich inspireren door de ruige schoonheid en unieke smaken. Hij creëerde een speciaal menu dat de krachtige karakteristieken van Laphroaig weerspiegelt. Zijn avontuur werd op video vastgelegd en gebruikt om alle whisky-liefhebbers in Nederland uit te nodigen voor een uniek pop-up restaurant.

Briefing

In een wereld waarin algoritmes ons steeds 'meer van hetzelfde' voorschotelen, vergt het karakter om je eigen weg te volgen. Whiskymerk Laphroaig weet daar alles van. De volle en rokerige smaak weerspiegelt het ontembare eiland Islay: een drieluik van turf, zout en vuur. Om de bijzondere smaken in Nederland op de kaart te zetten organiseert Laphroaig in september 2024 een uniek pop-up restaurant, waarvoor whiskyliefhebbers in alle soorten kaarten kunnen kopen. Niemand minder dan de eigenzinnige chef-kok Jaimie van Heije is gevraagd zich te laten inspireren door Islay en een karakteristiek menu te ontwikkelen. Wij kregen de uitdaging om de gehele campagne te ontwikkelen en produceren.

Insights

Laphroaig heeft een unieke smaak en een uniek verhaal - maar wil niet voor een uniek gezelschap zijn. Wil niet anders doen om het anders zijn. Iedereen is welkom, zolang ze maar karakter tonen. Of je nou zestig of dertig jaar bent, of je student of ouder bent, puur of cocktails drinkt. Contrasten verdelen, smaak verbindt. Audience centric is in dit geval geen focus op te specifieke kenmerken, maar juist de breedte opzoeken en vanuit getoonde interacties de consument een funnel intrekken. Vind je ons interessant? Dan hebben we je er graag bij.

Strategie | Aanpak | Resultaat

De campagne bestond uit drie onderdelen:
1) Een reis naar het eiland, waar we enerzijds content genereerde met chef Jaimie van Heije en anderzijds een perslunch bijwoonden.
2) Een social activatiecampagne waarbij we middels een contentstrategie (met als main focus videocontent) mensen verleidden om zich in te schrijven voor het pop-up restaurant.
3) Het event zelf, waar onder andere een after movie van wordt gemaakt. Dit moet op het moment van schrijven nog plaatsvinden.

De promotie vond plaats op de kanalen van Laphroaig en Jaimie zelf.

www.laphroaigstrongcharacters.nl

www.finallyanagency.nl

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.