[CMTA] Azerion Nederland: Café Intención

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

 

Elevator Pitch

Het biologische koffiemerk Café Intención heeft "(h)eerlijke" fairtrade koffie, waar je als koffieliefhebber eigenlijk geen nee tegen kan zeggen. De hoogste tijd dus om het merk nog meer onder de aandacht te brengen onder de "actieve, maatschappelijk betrokken Nederlander". Om hen te bereiken moest een sterke contentmarketingstrategie worden opgezet. Door middel van ons sport-, food- en lifestyle channel & bijbehorende ambassadeurs werd het specifieke vraagstuk beantwoord.

Briefing

Een cappuccino, een flat white, of zie jij juist graag een smaak van koffie terug in een goede Italiaanse tiramisu? Nederlanders consumeren graag koffie, waarbij het een bijdrage levert aan hun dagelijkse routine. Of het nou op werk, tijdens het studeren of juist nét voor het sporten wordt genuttigd: koffiedrinken kan op elk moment van de dag. Tevens geeft het een boost op het gebied van performance, neem een voorbeeld aan topatleten die een dubbele espresso drinken vlak voor een belangrijke wedstrijd.

Met deze boodschap gingen wij op zoek naar de “actieve, maatschappelijk betrokken Nederlandse koffiedrinker”, waarbij het einddoel was om meer naamsbekendheid te genereren voor het fairtrade koffiemerk Café Intención. Hierbij moest er nadruk worden gelegd op het feit dat hun koffie op verschillende manieren kan bijdragen op het gebied van performance in zowel sport als levensstijl, iets waar Café Intención veel aandacht aan besteedt.

Insights

De doelgroep waar we op inhaken is "actieve, maatschappelijk betrokken Nederlandse koffiedrinker". Deze doelgroep bestaat uit mannen & vrouwen, die best wat meer willen uitgeven voor een goede kop (h)eerlijke koffie. Ze houden van genieten en kopen vaker duurzame, biologische en/of fairtrade producten.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Door de inzet van ons sport-, food- en lifestyle channel & ambassadeurs gefocust op deze doelgroep wisten wij dat we Café Intención konden helpen hun doel te behalen. Zo werden verschillende kanalen ingezet ter promotie van het merk én het evenement waarbij Café Intención op verschillende dagen als één van de hoofdsponsoren aanwezig was: de Grenspalenklassieker. Voorafgaand aan dit evenement werd via Beaufood, Bram Tankink en de Grenspalenklassieker zelf het merk gepromoot met verschillende content.

Via de kanalen van Beaufood & de Instagram-accounts van zowel Bram Tankink als de Grenspalenklassieker werd content over Café Intención verwerkt in de vorm van blogposts, meerdere Instagram reels, berichten en verhalen. Beaufood liet bijvoorbeeld zien wat voor leuke recepten je met de koffie kan maken en was ook bij de Grenspalenklassieker aanwezig met dit recept (https://beaufood.nl/chocoladetruffels-maken/) om de deelnemers te voorzien van een (h)eerlijke snack.

Als kerst op de taart werd de geproduceerde content aangejaagd binnen het wielerchannel van Azerion, om zo ook via display- en video advertising de (sportieve) doelgroep verder te bereiken.
In totaal verkreeg de blogpost van Beaufood 1789 unieke weergaven, de Instagram verhalen 43.086 weergaven en kregen de verschillende Instagram berichten in totaal 54.821 weergaven met een gemiddelde engagement van 2%.

Via de kanalen van Bram Tankink & de Grenspalenklassieker werden via de social posts 93.169 weergaven gerealiseerd met een gemiddeld engagement van 4,72%. Daarnaast werden via de Instagram verhalen van Bram Tankink 32.838 weergaven behaald. De display advertenties realiseerden maar liefst 890.603 impressies met 4.542 clicks naar o.a. https://cafeintencion.nl/blog/grenspalenklassieker-2023

www.azerion.com

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Lees alles over The Awards op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.