Claudia Sampaio en Yvonne de Liefde naar Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij breidt het managementteam uit met Claudia Sampaio en Yvonne de Liefde. Sampaio start per 1 september als Director Retail en komt over van Coca-Cola Europacific Partners, waar zij werkzaam was als Associate Director Retail. De Liefde begint op dezelfde datum als Head of Sponsoring en Partnerships. Zij werkte hiervoor bij Heineken als Manager Global Sponsorship Events.

Ervaring in retail, sales en sponsoring

Arno de Jong, CCO Nederlandse Loterij: "Met Claudia en Yvonne halen we een schat aan ervaring binnen in retail- en salesmanagement en in sponsoring en partnerships. Beiden hebben een bewezen staat van dienst in het opbouwen van betekenisvolle samenwerkingen, een strategische blik en zijn in staat de organisatie verder te versterken en klaar te stomen voor de toekomst."

Claudia Sampaio verantwoordelijk voor retailorganisatie

In haar nieuwe functie geeft Claudia Sampaio leiding aan de volledige retailorganisatie van Nederlandse Loterij: "Ik ben blij en het voelt als een eer om bij Nederlandse Loterij te starten. We gaan er met de verschillende teams samen voor zorgen dat we vooroplopen in de transformaties die retail in Nederland momenteel doormaakt, zowel in de bestaande kanalen als bij nieuwe klanten."

Ze begon haar loopbaan bij Procter & Gamble en vervulde daarna verschillende functies bij Perrigo Nederland. Sinds 2022 werkte zij bij Coca-Cola Europacific Partners.

Yvonne de Liefde leidt sponsoring en partnerships

Als Head of Sponsoring en Partnerships gaat Yvonne de Liefde zich richten op de strategische aansturing en uitvoering van sponsorcontracten, waaronder die met TeamNL, KNVB, Eredivisieclubs en de Vrouwen Eredivisie: "Ik ben trots deze nieuwe rol te mogen vervullen. Nederlandse Loterij laat al vele jaren zien wat de verbindende kracht van sport is. Ik kijk ernaar uit samen met het team de mooie spelmerken nog succesvoller te maken en daarmee bij te dragen aan de missie van Nederlandse Loterij."

De Liefde begon haar carrière bij eventorganisatie Trefpunt en werkte eerder bij De Lotto en KPN in marketingcommunicatiefuncties. Sinds 2013 was zij actief bij Heineken, waar zij onder meer verantwoordelijk was voor samenwerkingen met NOC*NSF en KNVB en de introductie van Birra Moretti in Nederland.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Sophie Diepstraten strateeg Hotel L’Amour

18-11-2025 | 16:48:00
Ze komt over van Selmore en werkte eerder bij N=5 aan klanten als Holland & Barrett, De Consumentenbond en Bauhaus.

Herbert Visser stopt als statutair directeur Mediahuis Radio

13-11-2025 | 16:52:00
Herbert Visser stopt per eind 2025 als statutair directeur bij Mediahuis Radio. Hij blijft het radiobedrijf ondersteunen in een adviserende rol.

RTL Group en Bertelsmann krijgen andere leiding

13-11-2025 | 11:49:00
De Fransman Clement Schwebig wordt per 1 mei 2026 CEO van RTL Group en Thomas Coesfeld wordt per 1 januari 2027 bestuursvoorzitter van Bertelsmann

De candidate journey als marketingstrategie: automatisering die werkt

12-11-2025 | 09:34:06
De candidate journey – van eerste contact tot plaatsing – is uitgegroeid tot een marketinginstrument van formaat

WPP Media presenteert Benelux-leiding

07-11-2025 | 10:53:00
WPP Media heeft bekend gemaakt dat Maiko Valentijn (CEO), Atva van Zanten (COO), Lisette Doodeheefver-Otten (Chief People Officer) en Matthijs Brouwer (CFO) voortaan de leiding vormen in de zogeheten ExCo Benelux
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.