Classicnl stapt over van One Media Sales (OMS) naar E Power Audio Sales

Classicnl, de radiozender met (licht) klassieke muziek, stapt per 1 januari 2024 over van One Media Sales (OMS) naar E Power Sales. Sinds 2019 heeft de zender zijn reclameverkoop daar ondergebracht. OMS is het reclameverkoopbedrijf van Talpa Network (90 procent) en Mediahuis Radio (10 procent). Classicnl, net als het platenlabel Challenge Records International, is onderdeel van Bakker Oosterbeek Beheer.

E Power Audiosales, in handen van Jan Lagrouw en Gerro Vonk, verkoopt radioreclame voor onder andere regionale commerciële radiozenders, Kink en Arrow Classic Rock. Stefan Wayper, werkzaam voor onder andere Radio4All en Classicnl: "We stappen over naar E Power omdat het commercieel interessanter is." Volgens de interim-directeur van Classicnl zijn de uitzendingen via DAB+ gestaakt op 20 september 2023 omdat dit geen extra marktaandeel opleverde, maar wel veel geld kostte. Stefan Wayper acht de kans klein dat Classicnl terugkeert op DAB+.

Robert Siefers, Operations Manager van E Power Audio Sales: "Voor ons is de toevoeging van Classicnl zeer waardevol. We bereiken met meerdere nichezenders een koopkrachtige groep AB1-luisteraars, die een bewuste keuze maken voor een radiostation waar ze hun favoriete muziek horen."

Volgens het NMO Luisteronderzoek behaalde Classicnl in november 2023 een marktaandeel van 0,6 procent, met een maandbereik van 302.543 personen. De zender is online (website, app en dergelijke), kabel, satelliet en IPTV-aanbieders te beluisteren.

www.classicnl.nl

www.oms.fm

www.epowersales.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Talpa Media start advertentieverkoop podcasts Audiohuis

21-01-2025 | 13:47:00
Talpa Media zal per februari 2025 starten met de advertentieverkoop van podcast van Audiohuis

[DutchMedia Podcast] Joris van der Pol over audioreclame

18-01-2025 | 14:00:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Analyse NMO Luisteronderzoek 2024: Radio 10, NPO Radio 2, Qmusic en Radio Veronica dalen, JOE en 538 stijgen

13-01-2025 | 01:41:00
In 2023 hebben zenders als Radio 10, (13+ marktleider) NPO Radio 2, (commercieel marktleider) Qmusic en Radio Veronica marktaandeel ingeleverd, terwijl Radio 538 en nieuwkomer JOE duidelijk aan marktaandeel winnen. Dit blijkt uit een analyse van de NMO Luistercijfers over 2023 van Marketing Report

OMS: primaire doelgroep naar 20-59-jarigen in plaats van 20-49 jaar

10-12-2024 | 00:46:00
One Media Sales (OMS) heeft zijn primaire doelgroep per 1 januari 2025 gewijzigd naar 20- tot 59-jarigen in plaats van 20- tot 49-jarigen

Kink trekt rechtszaak over Talpa Network en Mediahuis Radio in

26-01-2024 | 12:28:00
Kink heeft de rechtszaak tegen de demissonair minister van EZK over Talpa Network en Mediahuis Radio die op 8 februari in Rotterdam zou dienen, ingetrokken. De  rechtszaak was aangespannen omdat Kink aanvoerde dat er sprake zou zijn van ongeoorloofde verbondenheid tussen Mediahuis Radio en Talpa Network
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.