Certificering influencers sluit jaar af met 2000 influencers en Bol als partner 

Het sector-initiatief Certified by influencerregels.com sluit het jaar af met diverse mijlpalen: het register op influencerregels.com bevat inmiddels ruim 2.000 gecertificeerde influencers. Bovendien zal Bol. per 1 januari 2025 met gecertificeerde influencers gaan werken en is daarmee de 14e adverteerder die het initiatief actief ondersteunt. Ook hebben 30 management- en mediabureaus zich aangesloten bij het initiatief en stimuleren zij hun influencers om het certificaat te behalen.

Waarom certificeren?

De invloed van social media groeit, en daarmee ook de verantwoordelijkheid van influencers als reclamemakers. Transparantie in reclame-uitingen is een belangrijk uitgangspunt van zelfregulering en wetgeving, en essentieel voor het behoud van vertrouwen bij consumenten. Daarom hebben bvA, DDMA en Stichting Reclamecode (SRC) op 22 april 2024 het certificaat en openbaar register ‘Certified by influencerregels.com’ gelanceerd. Hiermee kunnen influencers en creators laten zien dat zij op een transparante en verantwoorde manier reclame maken. 

Bol. sluit zich aan als nieuwe partner

Laurens Eckhart, Influencer Marketing Manager bij Bol: "Bij Bol werken we dagelijks samen met honderden influencers om creatieve en geloofwaardige campagnes neer te zetten. Transparantie en duidelijkheid zijn voor ons super belangrijk, zowel voor de influencers met wie wij samenwerken, als voor onze klanten. 

Daarom sluiten wij ons aan bij de certificering: het draagt bij aan het professionaliseren van de branche en het versterken van vertrouwen. Als extra aanmoediging en om de drempel te verlagen, zullen we bovendien de kosten voor het behalen van het certificaat komend jaar eenmalig vergoeden.”

Albert Heijn, ANWB, Coca-Cola Nederland, JDE, L’Oréal Group, TUI, Heineken Nederland, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé, Unilever, Vrumona en VTech sloten zich eerder aan en geven hun actieve steun. Dat betekent dat zij nu of in de nabije toekomst voor hun merken alleen nog met gecertificeerde influencers werken. Zij hebben dit gecommuniceerd naar de bureaus en influencers met wie zij werken en hebben de certificering als voorwaarde opgenomen in hun samenwerkingsovereenkomsten.

Management- en reclamebureaus

Maar liefst 30 Nederlandse management- en reclamebureaus hebben de certificering omarmd en stimuleren bij hen aangesloten influencers om het certificaat te behalen. Velen zien het als welkome stap in het verder professionaliseren van het werkveld. Naast lanceringspartner A Million Faces hebben de volgende bureaus zich sinds de lancering aangesloten bij het initiatief: Storyboard, &MediaGroup, First, For You Agency, Chapters, Going Places, Next Gen Talents, OnSocial, Team4all, Wayv Agency, M-Agency, Monks, Roads Agency, Chapter Orange, Familyblend, Nortzy Influence, Bureau Vuur & Vlam, Next Chapter, Gamechangers, Boom Boom Club en Ace Content Icons, Kuzco, Puntenslijpen, het Collectief, dentsu Benelux, Makers Avenue, Concess, Social Next Agency en Maja Agenzy.

www.influencerregels.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ICMA 2025 - Moderne relaties

24-09-2025 | 08:00:00
Moderne relaties maken het leven leuk, maar soms ook niet.

Shopsuite/Discover Media neemt LinkPizza na faillissement over

23-09-2025 | 22:30:00
Shopsuite heeft op 15 september 2025 de activa van influencer- en marketingplatform LinkPizza overgenomen. Daarmee maakt Linkpizza een doorstart.

ICMA 2025 - ChatKliniek

23-09-2025 | 15:37:44
ChatKliniek - Moderne vriendschap is best ingewikkeld. Gelukkig is er nu een plek waar je alles mag vragen.

ICMA 2025 - App & Ink

23-09-2025 | 11:34:00
Tattoo-artist en creator Didi Shanna ontvangt deelnemers in haar shop, waar zij hun verhaal achter één betekenisvol WhatsApp-bericht delen

ICMA 2025 - Robijn Quickwash

23-09-2025 | 09:43:21
De campagne moet bereik genereren en spraakmakend zijn zodat de doelgroep over de nieuwe innovatie gaat praten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.