Certificering influencers sluit jaar af met 2000 influencers en Bol als partner 

Het sector-initiatief Certified by influencerregels.com sluit het jaar af met diverse mijlpalen: het register op influencerregels.com bevat inmiddels ruim 2.000 gecertificeerde influencers. Bovendien zal Bol. per 1 januari 2025 met gecertificeerde influencers gaan werken en is daarmee de 14e adverteerder die het initiatief actief ondersteunt. Ook hebben 30 management- en mediabureaus zich aangesloten bij het initiatief en stimuleren zij hun influencers om het certificaat te behalen.

Waarom certificeren?

De invloed van social media groeit, en daarmee ook de verantwoordelijkheid van influencers als reclamemakers. Transparantie in reclame-uitingen is een belangrijk uitgangspunt van zelfregulering en wetgeving, en essentieel voor het behoud van vertrouwen bij consumenten. Daarom hebben bvA, DDMA en Stichting Reclamecode (SRC) op 22 april 2024 het certificaat en openbaar register ‘Certified by influencerregels.com’ gelanceerd. Hiermee kunnen influencers en creators laten zien dat zij op een transparante en verantwoorde manier reclame maken. 

Bol. sluit zich aan als nieuwe partner

Laurens Eckhart, Influencer Marketing Manager bij Bol: "Bij Bol werken we dagelijks samen met honderden influencers om creatieve en geloofwaardige campagnes neer te zetten. Transparantie en duidelijkheid zijn voor ons super belangrijk, zowel voor de influencers met wie wij samenwerken, als voor onze klanten. 

Daarom sluiten wij ons aan bij de certificering: het draagt bij aan het professionaliseren van de branche en het versterken van vertrouwen. Als extra aanmoediging en om de drempel te verlagen, zullen we bovendien de kosten voor het behalen van het certificaat komend jaar eenmalig vergoeden.”

Albert Heijn, ANWB, Coca-Cola Nederland, JDE, L’Oréal Group, TUI, Heineken Nederland, McDonald’s, Kruidvat, Nestlé, Unilever, Vrumona en VTech sloten zich eerder aan en geven hun actieve steun. Dat betekent dat zij nu of in de nabije toekomst voor hun merken alleen nog met gecertificeerde influencers werken. Zij hebben dit gecommuniceerd naar de bureaus en influencers met wie zij werken en hebben de certificering als voorwaarde opgenomen in hun samenwerkingsovereenkomsten.

Management- en reclamebureaus

Maar liefst 30 Nederlandse management- en reclamebureaus hebben de certificering omarmd en stimuleren bij hen aangesloten influencers om het certificaat te behalen. Velen zien het als welkome stap in het verder professionaliseren van het werkveld. Naast lanceringspartner A Million Faces hebben de volgende bureaus zich sinds de lancering aangesloten bij het initiatief: Storyboard, &MediaGroup, First, For You Agency, Chapters, Going Places, Next Gen Talents, OnSocial, Team4all, Wayv Agency, M-Agency, Monks, Roads Agency, Chapter Orange, Familyblend, Nortzy Influence, Bureau Vuur & Vlam, Next Chapter, Gamechangers, Boom Boom Club en Ace Content Icons, Kuzco, Puntenslijpen, het Collectief, dentsu Benelux, Makers Avenue, Concess, Social Next Agency en Maja Agenzy.

www.influencerregels.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

Wieden+Kennedy creëert feestcampagne voor Zalando

02-12-2025 | 11:18:54
De campagne bouwt voort op het thema What Do I Wear? en laat zien hoe de online modebestemming klanten inspireert om met zelfvertrouwen en creativiteit de feestdagen in te gaan.

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 

AndAgencyAmsterdam Influencer Agency van het Jaar 2025

20-11-2025 | 14:16:00
In een tijd waarin het aantal influencercampagnes groeit, zie ik de rol van influencer management niet als het najagen van zoveel mogelijk samenwerkingen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.