[Case] Giesbers Retail: DA - De vriendelijke specialist

In een markt waarin prijs en promotie steeds vaker de boventoon voeren, wil DA zich nadrukkelijk onderscheiden als de vriendelijke specialist die haar klanten écht verder helpt met persoonlijk aandacht en goed advies. Vanuit deze strategische herpositionering die we samen met NDS, de franchise organisatie achter de DA-formule, ontwikkelden ontstond de wens om het verhaal van de vriendelijke specialist ook above the line uit te dragen. Een tv-campagne die enerzijds de merkvoorkeur voor DA versterkt, en anderzijds duidelijk laat zien wat de consument mag verwachten: persoonlijke aandacht en goed advies.

Anouk Planting, Hoofd marketing & formule bij Nederlandse Drogisterij Service: “Voor ons was het belangrijk dat deze campagne niet over producten ging, maar over mensen. Over gezien en gehoord worden als je met een vraag rondloopt. Bij DA staan we voor persoonlijke aandacht en goed advies, wat de oplossing ook is. Ook als die niet in een potje of tube zit, maar bijvoorbeeld in gezond eten of meer bewegen.”

Aandacht

Je merkt het meteen wanneer je een DA drogist binnenloopt. De vriendelijke ontvangst, oprechte aandacht en een helder antwoord op je vraag. De betrokken houding en het kennisniveau van de lokale DA ondernemer en hun team maken daarin het verschil.

Philip van Gelder, Strategy Director bij Giesbers Group: “Goed advies begint met goed luisteren. In een individualistische tijd als deze, verlangen mensen naar oprechte interesse en menselijk contact. Dat vind je écht niet overal. DA is daarin een uitzondering. Juist het lokale karakter maakt van DA een vertrouwde plek om even binnen te stappen, wat je vraag ook is. En die vragen, groot of klein, hebben we vastgepakt als startpunt voor het creatieve concept.”

Het creatieve concept

Voor het creatieve concept en de gehele productie werkten we volledig in-house, met Hippo Creative Studios als onze productiepartner. Uit een reeks creatieve voorstellen kozen we samen met de klant voor een heldere en herkenbare campagnevorm: de dialoog. Het concept belichaamt het onderscheidend vermogen van ‘de vriendelijke specialist’ die naar je luistert en je écht verder helpt.

Ook in de vertaling van concept naar beeld wilden we benadrukken waar DA voor staat.

Gerard Joosten, Creative Director Hippo Creative Studios: “We hebben gekozen voor een visuele stijl die kwalitatief en doordacht is, maar tegelijkertijd toegankelijk en nuchter blijft, precies zoals de DA-medewerker zelf. Geen opgepoetste reclamewereld, maar warme, herkenbare beelden die vertrouwen en echtheid uitstralen. De audio tune maakt dat gevoel compleet.”

De klank van DA

Die audiotune ontwikkelden we in samenwerking met sonic branding agency TAMBR en de klant. Het is een herkenbare en eigentijdse audio tune geworden, met een subtiele knipoog naar de DA tune van 20 jaar geleden.

Wendy Gelderman, Teamleider Campagne bij Nederlandse Drogisterij Service: “Het motief van ons oude soundlogo, bestaande uit twee noten, was een herkenbaar element uit een tijd waarin DA synoniem stond voor persoonlijke aandacht en deskundigheid. Nu we deze propositie opnieuw omarmen, wilden we dat ook in geluid laten terugkomen. Dezelfde herkenbare basis, maar met een moderne twist. Zo klinkt DA weer als vanouds, maar dan in een eigentijds jasje.”

Het resultaat

Een frisse, oprechte tv-commercial die opvalt in een markt waar hard geroep de boventoon voert. Door de geïntegreerde aanpak van strategie, creatie en productie binnen onze groep van creatieve bureaus komt het gevoel van de vriendelijke specialist goed tot zijn recht. Mede dankzij een betrokken klant die van begin tot eind met aandacht meedacht op elk onderdeel van het proces, leverde dit een campagne op die het échte DA gevoel uitstraalt.

www.hippocreativestudios.com

www.giesbersretail.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[SHOWREEL] Hippo Creative Studios

18-11-2025 | 17:33:00
Bij Hippo Creative Studios zijn we meesters in het vertellen van verhalen met beeld.

[Vacatures] Hippo Creative Studios has a position for AI Creative

10-11-2025 | 09:06:00
Hippo Creative Studios is directly looking for AI Creative - Fulltime / Parttime • Arnhem

Carlo den Otter creative director Giesbers Retail

28-05-2025 | 15:20:00
Giesbers Retail in Arnhem heeft Carlo den Otter aangesteld als creative director. Hij was de afgelopen zeven jaar werkzaam bij DCVF in Amsterdam.

Hippo ontwikkelt 3D-character voor warmtenetcampagne

29-01-2025 | 09:05:00
Hippo Creative Studios en Branding Friends hebben een campagne rondom warmtenetten ontwikkeld.

Hippo Creative Studios en Wibra brengen Jel Loves-collectie tot leven op de catwalk

15-11-2024 | 10:16:09
Hippo Creative Studios heeft in samenwerking met Wibra en influencer Jel de Jel Loves-lingeriecollectie gepresenteerd via een bijzondere catwalkshow.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.