[Case] Giesbers Retail: DA - De vriendelijke specialist

In een markt waarin prijs en promotie steeds vaker de boventoon voeren, wil DA zich nadrukkelijk onderscheiden als de vriendelijke specialist die haar klanten écht verder helpt met persoonlijk aandacht en goed advies. Vanuit deze strategische herpositionering die we samen met NDS, de franchise organisatie achter de DA-formule, ontwikkelden ontstond de wens om het verhaal van de vriendelijke specialist ook above the line uit te dragen. Een tv-campagne die enerzijds de merkvoorkeur voor DA versterkt, en anderzijds duidelijk laat zien wat de consument mag verwachten: persoonlijke aandacht en goed advies.

Anouk Planting, Hoofd marketing & formule bij Nederlandse Drogisterij Service: “Voor ons was het belangrijk dat deze campagne niet over producten ging, maar over mensen. Over gezien en gehoord worden als je met een vraag rondloopt. Bij DA staan we voor persoonlijke aandacht en goed advies, wat de oplossing ook is. Ook als die niet in een potje of tube zit, maar bijvoorbeeld in gezond eten of meer bewegen.”

Aandacht

Je merkt het meteen wanneer je een DA drogist binnenloopt. De vriendelijke ontvangst, oprechte aandacht en een helder antwoord op je vraag. De betrokken houding en het kennisniveau van de lokale DA ondernemer en hun team maken daarin het verschil.

Philip van Gelder, Strategy Director bij Giesbers Group: “Goed advies begint met goed luisteren. In een individualistische tijd als deze, verlangen mensen naar oprechte interesse en menselijk contact. Dat vind je écht niet overal. DA is daarin een uitzondering. Juist het lokale karakter maakt van DA een vertrouwde plek om even binnen te stappen, wat je vraag ook is. En die vragen, groot of klein, hebben we vastgepakt als startpunt voor het creatieve concept.”

Het creatieve concept

Voor het creatieve concept en de gehele productie werkten we volledig in-house, met Hippo Creative Studios als onze productiepartner. Uit een reeks creatieve voorstellen kozen we samen met de klant voor een heldere en herkenbare campagnevorm: de dialoog. Het concept belichaamt het onderscheidend vermogen van ‘de vriendelijke specialist’ die naar je luistert en je écht verder helpt.

Ook in de vertaling van concept naar beeld wilden we benadrukken waar DA voor staat.

Gerard Joosten, Creative Director Hippo Creative Studios: “We hebben gekozen voor een visuele stijl die kwalitatief en doordacht is, maar tegelijkertijd toegankelijk en nuchter blijft, precies zoals de DA-medewerker zelf. Geen opgepoetste reclamewereld, maar warme, herkenbare beelden die vertrouwen en echtheid uitstralen. De audio tune maakt dat gevoel compleet.”

De klank van DA

Die audiotune ontwikkelden we in samenwerking met sonic branding agency TAMBR en de klant. Het is een herkenbare en eigentijdse audio tune geworden, met een subtiele knipoog naar de DA tune van 20 jaar geleden.

Wendy Gelderman, Teamleider Campagne bij Nederlandse Drogisterij Service: “Het motief van ons oude soundlogo, bestaande uit twee noten, was een herkenbaar element uit een tijd waarin DA synoniem stond voor persoonlijke aandacht en deskundigheid. Nu we deze propositie opnieuw omarmen, wilden we dat ook in geluid laten terugkomen. Dezelfde herkenbare basis, maar met een moderne twist. Zo klinkt DA weer als vanouds, maar dan in een eigentijds jasje.”

Het resultaat

Een frisse, oprechte tv-commercial die opvalt in een markt waar hard geroep de boventoon voert. Door de geïntegreerde aanpak van strategie, creatie en productie binnen onze groep van creatieve bureaus komt het gevoel van de vriendelijke specialist goed tot zijn recht. Mede dankzij een betrokken klant die van begin tot eind met aandacht meedacht op elk onderdeel van het proces, leverde dit een campagne op die het échte DA gevoel uitstraalt.

www.hippocreativestudios.com

www.giesbersretail.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Carlo den Otter creative director Giesbers Retail

28-05-2025 | 15:20:00
Giesbers Retail in Arnhem heeft Carlo den Otter aangesteld als creative director. Hij was de afgelopen zeven jaar werkzaam bij DCVF in Amsterdam.

Hippo ontwikkelt 3D-character voor warmtenetcampagne

29-01-2025 | 09:05:00
Hippo Creative Studios en Branding Friends hebben een campagne rondom warmtenetten ontwikkeld.

Hippo Creative Studios en Wibra brengen Jel Loves-collectie tot leven op de catwalk

15-11-2024 | 10:16:09
Hippo Creative Studios heeft in samenwerking met Wibra en influencer Jel de Jel Loves-lingeriecollectie gepresenteerd via een bijzondere catwalkshow.

Cogonez en Hippo ontwikkelen productvideo’s voor Zenner

04-10-2024 | 08:38:00
Door de targetingmogelijkheden van social advertising wordt het mediabudget efficiënt ingezet en worden de resultaten continu gemonitord en geoptimaliseerd

[Content Marketing Awards 2024] Hippo Creative Studios: Wieb, de ster met strepen!

17-09-2024 | 08:00:00
Dompel jezelf onder in het levendige universum van Wibra, tot leven gebracht door onze betoverende, volledig 3D-geanimeerde ster, WIEB.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.