Canva introduceert Creative Operating System (COS)

Canva presenteert het Creative Operating System (COS), een systeem dat alle stappen van het creatieve proces bijeenbrengt. Het platform bouwt voort op het eigen Design Model en voegt een pakket functies toe om ontwerpen, samenwerken, publiceren en prestaties te meten in één omgeving.

Het uitgangspunt is een snellere en samenhangende werkwijze waarin technologie het creatieve werk ondersteunt. Canva benadrukt dat menselijke creativiteit centraal blijft staan en wordt versterkt met AI.

Bereik en zakelijke inzet

Canva meldt 260 miljoen maandelijkse actieve gebruikers, een jaarlijkse omzetrunrate van 3,5 miljard dollar en een waardering van 42 miljard dollar. Het platform wordt ingezet door 95 procent van de Fortune 500; onder de Canva Enterprise-klanten zijn Stripe, LinkedIn, Snowflake en Pinterest.

Melanie Perkins, Co-founder and CEO: "Nu kennis steeds toegankelijker wordt, geloven we dat we bewegen van het informatietijdperk naar het verbeeldingstijdperk, een tijd waarin creativiteit belangrijker is dan ooit. We hebben nagedacht over hoe we onze community in dit tijdperk kunnen ondersteunen. Daarom zijn we verheugd om ons alles-in-één Creative Operating System te onthullen. Van grote updates aan onze Visual Suite met Video, Email en Forms, tot een krachtige AI-laag en tools om je merk en bedrijf te laten groeien: we zijn benieuwd hoe mensen deze producten gebruiken om hun ideeën tot leven te brengen."

Visuele Suite opnieuw ingericht

De kern van het COS is een heringerichte Visual Suite. Gebruikers kunnen werken aan uiteenlopende uitingen: van dynamische video en e-mailcampagnes tot geïntegreerde code en formulieren. Doel is om ideeën sneller uit te werken en door te zetten naar publicatie, inclusief inzicht in prestaties.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Whazzup?! in Media #12: De publieke media onder druk

10-12-2025 | 09:25:00
Waarom kiest de NOS ervoor om zich terug te trekken van X (voorheen Twitter), een platform met 2,8 miljoen gebruikers in Nederland?

Madelon Fortuin: Laagste churn ooit in 2025 mede dankzij New York Times

09-12-2025 | 15:01:00
Madelon Fortuin is commercieel directeur bij Mediahuis NRC. We blikken met haar terug op het afgelopen jaar en het komende jaar

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

NMO Online en Vinex over retail(merken), online bereiksonderzoek en data

02-12-2025 | 13:09:00
Tijdens een gezamenlijke sessie van NMO Online (Nationaal Media Onderzoek) en VINEX (Verenigde Internet Exploitanten) stond donderdag 27 november, de dag voor Black Friday, één vraag centraal: hoe brengen we orde aan in een online medialandschap dat steeds gefragmenteerder raakt en waarin retailmerken steeds nadrukkelijker aanwezig zijn?

Wieden+Kennedy creëert feestcampagne voor Zalando

02-12-2025 | 11:18:54
De campagne bouwt voort op het thema What Do I Wear? en laat zien hoe de online modebestemming klanten inspireert om met zelfvertrouwen en creativiteit de feestdagen in te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.