Cannes Lions presenteert jury voor LIONS Scholarship 2026

Cannes Lions heeft de jury bekendgemaakt voor het LIONS Scholarship 2026. De internationale groep van creatieve en marketingleiders beoordeelt dit jaar kandidaten uit ondervertegenwoordigde groepen. Het scholarship biedt jonge makers en marketeers toegang tot programma’s tijdens het festival in juni.

Het programma selecteert tien winnaars uit tien landen voor een volledig gefinancierde deelname aan de Creative Academy of de Brand Marketers Academy. Het scholarship staat open voor talent tot en met 30 jaar en dekt toegangskaarten, reis en verblijf, zodat financiële achtergrond geen drempel vormt.

Inclusieve selectie door wereldwijde jury

Om een brede en eerlijke beoordeling te garanderen, bestaat de jury uit leiders uit merken, bureaus, media, technologie en content. Aanmeldingen zijn geopend tot en met 5 december.

Nederlandse vertegenwoordiging in de jury

De jury van 2026 telt tientallen leden uit verschillende continenten en disciplines. Vanuit Nederland is alleen Sadira E. Furlow, Global Chief Brand and Comms Officer bij Tony’s Chocolonely, onderdeel van het panel.

Ondersteuning van nieuw creatief talent

Het LIONS Scholarship combineert internationale ervaring met diverse professionele achtergronden. De jury selecteert talent dat kan profiteren van het leer- en netwerkprogramma van Cannes Lions. Het initiatief moet de instroom in de creatieve sector vergroten en bijdragen aan een inclusievere toekomst voor het vak.

www.canneslions.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.