
Cannes 2025: Lucas Noordhoorn over Blis
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions, het grootste reclamefestival ter wereld. Iedere dag ontvangt Marketing Report toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. Lucas Noordhoorn, Country Manager Benelux bij Blis, sprak over de overname door T-Mobile Advertising Solutions, de kracht van Blis als omni-channel DSP en de kansen voor verdere groei in Europa.
Het is voor Lucas Noordhoorn de tweede keer in Cannes. Hij geniet zichtbaar van de sfeer en de ontmoetingen met collega’s en klanten. Lucas Noordhoorn: “Het is super goed hier. Het is leuk om veel internationale collega’s en klanten te zien. Eigenlijk begint het al als je daar een biertje doet met mensen die je kent.”
Blis als connector voor omni-channel campagnes
Blis is al ruim twintig jaar actief als omni-channel DSP. Het bedrijf verbindt verschillende vormen van inventory – van mobiele banners en video tot audio en digital out of home – en maakt het effect meetbaar.
Lucas Noordhoorn: “We zijn de connector tussen de inventory die je hebt, bouwen audiences, plannen en activeren campagnes over al die kanalen heen en meten het effect. Vanuit een out of home campagne of een audio campagne kun je ook echt de sales uplift meten in de winkel.”
Die focus op meetbare impact is belangrijk voor adverteerders. Lucas Noordhoorn: “Het is een bedrijf waar je het van A tot Z rond kan rekenen. Dat hebben we als marketeers de komende jaren hard nodig.”
Onderdeel van T-Mobile Advertising Solutions
Blis werd recent overgenomen door T-Mobile Advertising Solutions. Die stap biedt veel nieuwe mogelijkheden, vertelt Noordhoorn. Lucas Noordhoorn: “Ze zijn natuurlijk een gigantische partij, de grootste telco ter wereld. Het is duidelijk dat zij ons gekocht hebben, niet andersom. De ambities zijn heel groot en dat vind ik leuk om daar onderdeel van te zijn.”
De propositie van Blis blijft uniek, ook binnen de nieuwe groep. Lucas Noordhoorn: “We zijn niet gecentreerd rondom ID’s of cookies. We bouwen profielen op basis van geo-data en bredere gedragsdata, altijd met respect voor de consument en de privacyregels.”
Outdoor meetbaar maken
Digital out of home speelt een grote rol in de aanpak van Blis. Door een slimme meetmethode wordt de impact inzichtelijk gemaakt.
Lucas Noordhoorn: “We kijken naar hold-out areas. We zetten een campagne uit over een groot gebied, en een klein deel niet. Zo kun je op alle kanalen – van display tot audio en out of home – de echte return on investment berekenen.”
Volgens Noordhoorn is dit precies wat buitenreclame nodig heeft. Lucas Noordhoorn: “We wisten altijd al dat buitenreclame werkt, maar konden het niet goed onderbouwen. Nu wel.”
Amsterdam als springplank
Blis heeft zijn Benelux-kantoor in Amsterdam. Voor veel internationale bedrijven is de stad een strategische uitvalsbasis. Lucas Noordhoorn: “Nederland is een relatief kleine markt, maar wel een steppingstone naar Europa. Veel Amerikaanse en Britse bedrijven kiezen na Brexit voor Amsterdam om zich te vestigen. Het is een aantrekkelijke stad om te wonen en werken, makkelijk Engelstalig en met veel mediahubs.”
Vooruitblik op synergie en verdere groei
De komende tijd wil Blis vooral profiteren van de nieuwe synergie met andere labels binnen T-Mobile Advertising Solutions. Lucas Noordhoorn: “De databronnen van T-Mobile worden geïntroduceerd in Europa. Daarnaast zoeken we de samenwerking met Vistar Media, dat een groot netwerk en veel kennis in huis heeft. Samen werken we aan klanten en daar worden nu al grote stappen gezet.”
Over de toekomst is Noordhoorn positief: “Technologische ontwikkelingen maken ons werk leuker, maar creativiteit blijft mensenwerk. Ik zie het als een kans om onderdeel te zijn van deze fase. Over een jaar praten we opnieuw en dan kunnen we zien hoe het zich heeft ontwikkeld.”
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen