Cannes 2025: Jan Roos over groeistrategie bij TikTok

New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.

We spreken Jan Roos, Head of Agencies & Growth Verticals bij TikTok. Hij vertelt dat TikTok hard groeit. Jan Roos: “De organisatie blijft uitbreiden en hier in Cannes zijn we met een flinke internationale club.”

Tijdens het festival staat netwerken centraal. Jan Roos: “Vooral veel klantgesprekken en meetings met agency partners. Het is een mooie kans om samen de koers te bespreken en nieuws te delen.”

Ondanks de onrust in Amerika merkt TikTok daar in de praktijk weinig van. Jan Roos: “We focussen op wat we wél kunnen beïnvloeden.”

Samenwerking met bureaus is essentieel. Jan Roos: “We werken heel nauw met bureaus samen. Zij openen voor ons deuren, we worden overal warm ontvangen en merken dat er veel interesse is in wat TikTok kan toevoegen.”

Het platform zet steeds meer in op volledige funnelcampagnes. Jan Roos: “We zijn sterk in branding, bovenin de funnel, maar we hebben ook goede performanceproducten. Met AI kunnen we steeds beter ook op conversie sturen. Zo kunnen we full-funnel campagnes bieden.”

De doelgroep van TikTok is breder dan vaak gedacht. Jan Roos: “Ruim 6 miljoen maandelijkse gebruikers in Nederland en meer dan 4 miljoen in België. Het grootste deel is zelfs ouder dan 25. Dus het is allang niet meer alleen een jong platform.”

Concurrentie op prijs ziet hij niet als hoofddoel. Jan Roos: “Ja, maar we concurreren liever op waarde. Goede creatieve content rendeert vanzelf beter en is uiteindelijk effectiever.”

Tot slot benadrukt Jan Roos het belang van influencermarketing op TikTok. Jan Roos: “Dat is de kern van ons platform. Creators die op een natuurlijke manier merken integreren, dat werkt gewoon heel goed.”

Beluister hier de uitzendingen:

 

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cannes Lions presenteert jury voor LIONS Scholarship 2026

26-11-2025 | 11:00:34
Vanuit Nederland is alleen Sadira E. Furlow, Global Chief Brand and Comms Officer bij Tony’s Chocolonely, onderdeel van het panel.

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Ad Interim E-mailmarketeer

15-12-2025 | 08:34:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Ad Interim E-mailmarketeer

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.