Cannes 2025: Jan Roos over groeistrategie bij TikTok

New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.

We spreken Jan Roos, Head of Agencies & Growth Verticals bij TikTok. Hij vertelt dat TikTok hard groeit. Jan Roos: “De organisatie blijft uitbreiden en hier in Cannes zijn we met een flinke internationale club.”

Tijdens het festival staat netwerken centraal. Jan Roos: “Vooral veel klantgesprekken en meetings met agency partners. Het is een mooie kans om samen de koers te bespreken en nieuws te delen.”

Ondanks de onrust in Amerika merkt TikTok daar in de praktijk weinig van. Jan Roos: “We focussen op wat we wél kunnen beïnvloeden.”

Samenwerking met bureaus is essentieel. Jan Roos: “We werken heel nauw met bureaus samen. Zij openen voor ons deuren, we worden overal warm ontvangen en merken dat er veel interesse is in wat TikTok kan toevoegen.”

Het platform zet steeds meer in op volledige funnelcampagnes. Jan Roos: “We zijn sterk in branding, bovenin de funnel, maar we hebben ook goede performanceproducten. Met AI kunnen we steeds beter ook op conversie sturen. Zo kunnen we full-funnel campagnes bieden.”

De doelgroep van TikTok is breder dan vaak gedacht. Jan Roos: “Ruim 6 miljoen maandelijkse gebruikers in Nederland en meer dan 4 miljoen in België. Het grootste deel is zelfs ouder dan 25. Dus het is allang niet meer alleen een jong platform.”

Concurrentie op prijs ziet hij niet als hoofddoel. Jan Roos: “Ja, maar we concurreren liever op waarde. Goede creatieve content rendeert vanzelf beter en is uiteindelijk effectiever.”

Tot slot benadrukt Jan Roos het belang van influencermarketing op TikTok. Jan Roos: “Dat is de kern van ons platform. Creators die op een natuurlijke manier merken integreren, dat werkt gewoon heel goed.”

Beluister hier de uitzendingen:

 

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.

RA*W en Matt Sleeps blikken terug op de RA*W Vlieg Pitch

11-07-2025 | 08:47:00
Creatief duo Steffi Boom en Esther van Vliet van Dentsu Creative heeft de RA*W Vlieg Pitch gewonnen met een campagne-idee voor Matt Sleeps.

Bob Koigi: Importheffingen drukken op advertentiebeleid

07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.