Cannes 2025: Jan Roos over groeistrategie bij TikTok

New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report.

We spreken Jan Roos, Head of Agencies & Growth Verticals bij TikTok. Hij vertelt dat TikTok hard groeit. Jan Roos: “De organisatie blijft uitbreiden en hier in Cannes zijn we met een flinke internationale club.”

Tijdens het festival staat netwerken centraal. Jan Roos: “Vooral veel klantgesprekken en meetings met agency partners. Het is een mooie kans om samen de koers te bespreken en nieuws te delen.”

Ondanks de onrust in Amerika merkt TikTok daar in de praktijk weinig van. Jan Roos: “We focussen op wat we wél kunnen beïnvloeden.”

Samenwerking met bureaus is essentieel. Jan Roos: “We werken heel nauw met bureaus samen. Zij openen voor ons deuren, we worden overal warm ontvangen en merken dat er veel interesse is in wat TikTok kan toevoegen.”

Het platform zet steeds meer in op volledige funnelcampagnes. Jan Roos: “We zijn sterk in branding, bovenin de funnel, maar we hebben ook goede performanceproducten. Met AI kunnen we steeds beter ook op conversie sturen. Zo kunnen we full-funnel campagnes bieden.”

De doelgroep van TikTok is breder dan vaak gedacht. Jan Roos: “Ruim 6 miljoen maandelijkse gebruikers in Nederland en meer dan 4 miljoen in België. Het grootste deel is zelfs ouder dan 25. Dus het is allang niet meer alleen een jong platform.”

Concurrentie op prijs ziet hij niet als hoofddoel. Jan Roos: “Ja, maar we concurreren liever op waarde. Goede creatieve content rendeert vanzelf beter en is uiteindelijk effectiever.”

Tot slot benadrukt Jan Roos het belang van influencermarketing op TikTok. Jan Roos: “Dat is de kern van ons platform. Creators die op een natuurlijke manier merken integreren, dat werkt gewoon heel goed.”

Beluister hier de uitzendingen:

 

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Fiona Vanderbroeck: Creatorprogramma versterkt merk bol

17-06-2025 | 15:45:11
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Dave Frauenfelder: KPN kiest voor maatschappelijke impact

17-06-2025 | 15:35:00
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Yolanda van Die: Zonder vertrouwen werkt AI niet

17-06-2025 | 15:24:00
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Bart Kokke: Pitchmodel moet eerlijker voor bureaus

17-06-2025 | 15:10:00
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Nederlands/Italiaanse LePub wint Zilver met Philips-campagne

17-06-2025 | 14:30:00
De Amsterdamse en Milanese vestigingen van LePub hebben met de campagne Fixables van Philips een zilveren en bronzen Lion gewonnen op het Cannes Lions Festival

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.