CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

CANAL+ lanceert TANGO, een internationale merkcampagne die volledig is gewijd aan cinema. Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

TANGO wordt uitgerold in meerdere landen en gebruikt dans als metafoor voor de relatie tussen CANAL+ en filmmakers. De campagne laat die samenwerking zien als een wederzijdse, creatieve beweging die verder gaat dan distributie alleen.

Dans als creatieve metafoor

De campagne is ontwikkeld door bureau BETC Paris en geregisseerd door Pierre, onderdeel van het creatieve duo We Are From LA. In plaats van traditionele promotie kiest CANAL+ voor choreografie en visuele storytelling, waarmee film wordt neergezet als een gezamenlijke creatie tussen makers en platform.

Met deze aanpak wil CANAL+ zijn rol in de filmwereld tonen, van ontwikkeling tot het bereiken van publiek, en dat verhaal consistent vertellen over verschillende markten heen.

Internationale media-uitrol

De campagne wordt ondersteund door een brede media-inzet. In Frankrijk bereikt TANGO naar verwachting 168 miljoen contacten, met een dekking van meer dan 90 procent. Televisiespots van 45 seconden lopen van 14 tot en met 31 december. Online zijn versies van 30 en 60 seconden te zien van 15 tot en met 31 december.

In bioscopen draait een 90 seconden durende versie van 17 december tot 6 januari 2026. Naast Frankrijk wordt de campagne ook uitgerold in de Franse overzeese gebieden, Zwitserland en Polen, vanaf eind december.

Positionering als partner van film

Met TANGO onderstreept CANAL+ zijn ambitie om zich internationaal te profileren als structurele partner voor filmmakers en de filmindustrie. De campagne is opgezet als een overkoepelend creatief statement dat inzet op samenwerking, culturele betrokkenheid en langdurige verbinding met cinema.

www.canalplus.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Strijd om Warner Bros. Discovery: officiële afwijzing bod Paramount Skydance

18-12-2025 | 01:23:00
De zogeheten board van Warner Bros. Discovery heeft het vijandige het bod van Paramount Skydance om het bedrijf voor 108,4 miljard over te nemen, afgewezen en raadt aandeelhouders af om daarop in te gaan

Eye-tracking toont grote verschillen in advertentieaandacht

16-12-2025 | 13:10:00
Ad Alliance en Unravel Research presenteren een studie naar advertentie-effectiviteit op TV, SAVOD, YouTube en social media.

Screenforce: Twee derde van Nederlandse kijktijd gaat naar Total TV

16-12-2025 | 12:11:00
De Global TV Group heeft dit jaar opnieuw cijfers gepubliceerd over het multiplatform-publiek van TV in 20 landen.

Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)

12-12-2025 | 13:11:00
Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland heeft aangekondigd het bedrijf te verlaten. In de gewijzigde organisatiestructuur met DPG Media is de Vlaamse Frank Mathys die al CTO was van DPG Media, voortaan ook CTO voor de audio- en video-unit waar RTL Nederland onder valt

[DutchMedia Podcast] met Ton Verlind over Commissariaat, NPO en meer

12-12-2025 | 10:49:53
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.