Canal+ keert terug in Nederland als streamingplatform en Canal+ Action

Het merk Canal+ keert in Nederland nog voor eind 2023 terug als streamingplatform en met de zender Canal+ Action. Een exacte lanceerdatum is nog niet bekend gemaakt.

Canal+ zal als streamingaanbod beschikbaar komen via onder meer tablets en smartphones (Apple Store en Google Play) alsmede een website. Ook zal het aanbod voor klanten van VodafoneZiggo beschikbaar komen die een Mediabox Next of Mediabox Mini gebruiken. Een abonnement zal 4,99 euro per maand kosten. Het merk Canal+ zal naast dat van Film1, FilmBox en Canal Digitaal komen; er zijn geen plannen een of meer van deze merken uit te faseren of om te dopen in Canal+.

Europees

Canal+ zal exclusieve Canal+ Originals en internationale producties van Canal+ Group aanbieden,  alsmede titels van Viaplay, Fremantle, Dutch Core (NPO), Lionsgate en Lumière. De focus van Canal+ is gericht op kwaltieit en Europees product.  Verwachte series voor lancering zijn onder andere de Canal+ Original The Brigade en een nog niet aanboden seizoen van de succesvolle Noorse serie Furia. Van buiten de Europese grenzen komt de actieserie Negotiator.

Het merk Canal+ werd binnen het streamingaanbod van Canal Digitaal al ingezet onder de noemer Canal+ Films en Canal+ Series ten behoeve van een subaanbod aan films en series. Het aanbod van Canal+ is en blijft ook voor abonnees van Canal Digitaal (incusief Online) beschikbaar.

De zender Canal+ Action met series en films uit de genres actie, misdaad, drama en thriller, zal via de app alsmede als lineair kanaal via Canal Digitaal (IPTV en satelliet) en Online beschikbaar komen. De zender zal lineair via VodafoneZiggo alleen via de app te zien zijn.

Vivendi (de eigenaar van Canal+ Group) die ook eigenaar is van mediabureau Havas, is sinds september 2019 eigenaar van satelliet- en IPTV-aanbieder Canal Digitaal en internetprovider Online (M7/Canal+ Luxembourg), waarbij het in maart 2022 (opnieuw) eigenaar werd van de filmzenders Film1 en FilmBox (SPI International). Film1 was van 1997 tot 1 februari 2006 actief onder de naam Canal+ (tot 2004 eigendom van Vivendi). Canal+ Group is via StudioCanal sinds juni 2022 ook eigenaar van de Nederlandse filmdistributeur Dutch FilmWorks.

Canal+ Luxembourg is in Tsjechie en Slowakije (april 2023) en in Oostenrijk (maart 2022). In deze landen is Canal+ ook met een sportaanbod actief; hiertoe zijn geen concrete planenn in Nederland.

Hans Troelstra, CEO van Canal+ Luxembourg: ”Met onze ambitie om internationaal verder te groeien is Nederland een logische volgende stap om onze positie als Europese contentaanbieder te versterken. Met een onderscheidend aanbod, jarenlange expertise in de markt met Canal Digitaal, onze Canal Digitaal TV app welke sport, tv, films en series combineert en de volwassen streamingmarkt die Nederland kent, kijken we er naar uit hier op korte termijn te lanceren. Ik ben trots om direct bij de start Ziggo als launching partner te hebben. Zo is Canal+ direct toegankelijk voor een groot deel van de Nederlandse consumentenmarkt”.

Alco de Jong, Country Manager Benelux Canal+ Luxembourg: “Naast geweldige films en series die we in de Canal+ app aanbieden, hebben we ook de mogelijkheid om eigen producties te creëren via het immense contentnetwerk van CANAL+ Group waarin we actief zijn. Daarnaast bieden we voor de Nederlandse consument een nieuwe zender, Canal+ Action, die 24 uur lineair wordt geprogrammeerd. Actie moet gezien worden als gevoel, niet als genre. Consumenten kunnen aantrekkelijke series en films verwachten uit genres als misdaad, sport, drama en thriller. Met het CANAL+ platform bieden we een spannend en eigenzinnig alternatief voor de grote Amerikaanse aanbieders.”

Robin Kroes, CCO Consumer bij VodafoneZiggo: “Met deze samenwerking hebben we een mooie, kwalitatieve aanvulling op ons streamingaanbod. Zo hebben onze klanten alles op één platform en bieden wij de beste entertainment-ervaring”.

www.canalplus.nl

www.m7group.eu

www.vivendi.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Onderzoek: gratis streaming wint terrein onder Europeanen

10-09-2025 | 09:40:00
Bijna de helft van deze groep kijkt geen lineaire televisie meer en een kwart heeft geen betaald streamingabonnement.

NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal

10-09-2025 | 02:26:00
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal

VAB-onderzoek: KPI’s verschillen per type adverteerder

09-09-2025 | 11:49:00
Uit het onderzoek blijkt dat alle bedrijven dezelfde top 3 doelstellingen nastreven: merkbekendheid, omzet en winst.

Advertentieruimte HBO Max Kids exclusief bij Transfer Media

09-09-2025 | 08:00:00
De samenwerking met Warner Bros. Discovery maakt het mogelijk om advertentieruimte aan te bieden binnen de speciaal ingerichte omgeving voor kinderen

Michel van der Voort: Maak tv-inkoop even simpel als online

09-09-2025 | 00:15:00
Michel van der Voort is algemeen directeur van brancheorganisatie Screenforce. We spreken met hem over de halfjaarcijfers, NMO Kijkonderzoek Fase 2 en meer.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Burger King zet Gordon Ramsay buitenspel in campagne

10-09-2025 | 09:58:46
Met een knipoog naar campagnes met beroemdheden suggereert de keten dat de burger smaakt alsof hij door een topchef is gemaakt

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Audio Campaign Producer

10-09-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Audio Campaign Producer - Amsterdam

DEPT en Univé lanceren Pas-op-Pop campagne in woonwijken

10-09-2025 | 09:07:26
Het gaat om Pas-op-Poppen die weggebruikers aansporen hun snelheid te verlagen waar kinderen buitenspelen

[Vacancy] Kinesso has a position for Programmatic Campaign Manager - Nike account

10-09-2025 | 08:45:00
Kinesso is directly looking for Programmatic Campaign Manager - Nike account

Media Reverse, B.R.A.I.N. en Altermedia starten Nee betekent nee-campagne

10-09-2025 | 08:36:00
Het doel is zowel bewustwording vergroten als concreet gedrag beïnvloeden bij potentiële daders en hun omgeving.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.