Canal+/Filmbox per februari 2025 naar Ad Alliance (RTL Nederland)

Filmbox, een lineair film-tv-kanaal van Canal+, brengt per februari 2025 zijn reclameverkoop onder bij Ad Alliance (RTL Nederland). Deze zender, die in mei 2021 van start ging, bracht per 2022 de reclameverkoop onder bij Bionic Media. Sinds oktober 2024 is de zender via een overeenkomst met KPN beschikbaar in circa 95 procent van de tv-huishoudens in Nederland.

Ingrid Timmer, Head of Marketing Communications van Canal+ Nederland, geeft aan dat Ad Alliance een groter bureau is met veel expertise. Volgens haar was de samenwerking met Bionic Media altijd prettig, maar is het nu tijd voor een volgende stap. Canal+ lanceerde in december 2023 een eigen streamingdienst. Of daar in de toekomst ook een reclameversie van zal komen, zoals bij enkele concurrenten, is nog niet duidelijk. Canal+ zegt zelf desgevraagd dat hier thans geen plannen voor bestaan.

Ad Alliance richt zich voor adverteerders met zijn SAVOD-aanbod bij Videoland, Disney+, SkyShowtime en HBO Max steeds meer op abonnees van de reclameversies van deze streamingdiensten.

www.adalliance.nl

www.filmbox.nl

www.canalplus.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): SAVOD maakt verlies op lineair goed

24-07-2025 | 12:21:00
Ton Rozestraten heeft in een Engelstalig video-interview met Justin Lebbon aangegeven dat de resultaten van SAVOD het bereikverlies aan impressies dat het op de reclameverkoop maakt voor de lineaire zenders, in feite goed maakt

Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature

24-07-2025 | 09:50:00
Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, dat onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media

Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

21-07-2025 | 11:27:00
Ad Alliance gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen

Rivella, Unilever, McDonalds en Lay's sponsor B&B Vol Liefde

14-07-2025 | 11:05:00
RTL4 staat (met Videoland) tot en met 29 augustus behoorlijk in het teken van B&B Vol Liefde via het programma zelf en twee keer per avond RTL Boulevard
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.