
Brandkast! Aflevering 17: Marketing in de zorg
[Grow by DPG Media] Marika Zijp over hoe Partou werkt aan een sterk merk én betere kinderopvang
In aflevering 17 van Brandkast! door DPG Media spreekt host Roger Verdurmen met Marika Zijp, de Group Chief Strategy & Brand van Partou.
De zorgsector verandert in rap tempo. Zorginstellingen opereren steeds vaker in een concurrerende markt, waar marketing een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Niet alleen om klanten te bereiken, maar ook – en misschien wel vooral – om medewerkers aan te trekken en te behouden in een krappe arbeidsmarkt. Hoe pak je dat aan als organisatie?
Partou is een internationale groep kinderdagverblijven die voor het eerst een landelijke reclamecampagne lanceerde om vooroordelen over werken in de kinderzorg te doorbreken. Want, kinderopvang is een essentieel onderdeel van de zorgsector en evolueert vollop. “Ouders zoeken tegenwoordig een partner in kindontwikkeling, niet alleen een praktische opvanglocatie. Kinderopvang wordt steeds meer gezien als de eerste stap in het educatieve traject”, aldus Marika Zijp.
Reden genoeg voor Partou om te investeren in wetenschappelijk onderzoek om zo de kwaliteit van de kinderopvang continu te kunnen verbeteren. Hoe brengt de organisatie die inzichten in de praktijk? En - de hamvraag - hoe onderscheid je je als merk in een sterk gereguleerde sector waar iedereen eigenlijk gelijke zorg verwacht?
Luister nu!
Benieuwd naar de antwoorden op deze vragen? Luister hier naar deze nieuwe en inspirerende aflevering van Brandkast!.
Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen, Touch, Tell, Sell en strategie expert bij DPG Media, op zoek gaat naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merkgeheimen van alle gasten worden bewaard. Presentatie is in handen van Roger Verdurmen. Redactie door Maaike van der Ploeg.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Whazzup?! in Media #7: AI-Shift - De strijd om traffic
Inzichten in het koopgedrag van de Nederlandse consument
Zo wordt jouw merk thuis het onderwerp van gesprek
Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?
Whazzup?! in Media #5: YouTube op groot scherm
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland
Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar
NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers