Brandkast! Aflevering 17: Marketing in de zorg

[Grow by DPG Media] Marika Zijp over hoe Partou werkt aan een sterk merk én betere kinderopvang

In aflevering 17 van Brandkast! door DPG Media spreekt host Roger Verdurmen met Marika Zijp, de Group Chief Strategy & Brand van Partou.

De zorgsector verandert in rap tempo. Zorginstellingen opereren steeds vaker in een concurrerende markt, waar marketing een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Niet alleen om klanten te bereiken, maar ook – en misschien wel vooral – om medewerkers aan te trekken en te behouden in een krappe arbeidsmarkt. Hoe pak je dat aan als organisatie?

Partou is een internationale groep kinderdagverblijven die voor het eerst een landelijke reclamecampagne lanceerde om vooroordelen over werken in de kinderzorg te doorbreken. Want, kinderopvang is een essentieel onderdeel van de zorgsector en evolueert vollop. “Ouders zoeken tegenwoordig een partner in kindontwikkeling, niet alleen een praktische opvanglocatie. Kinderopvang wordt steeds meer gezien als de eerste stap in het educatieve traject”, aldus Marika Zijp.

Reden genoeg voor Partou om te investeren in wetenschappelijk onderzoek om zo de kwaliteit van de kinderopvang continu te kunnen verbeteren. Hoe brengt de organisatie die inzichten in de praktijk? En - de hamvraag - hoe onderscheid je je als merk in een sterk gereguleerde sector waar iedereen eigenlijk gelijke zorg verwacht?

Luister nu!

Benieuwd naar de antwoorden op deze vragen? Luister hier naar deze nieuwe en inspirerende aflevering van Brandkast!.

Brandkast! is een podcast waarin Roger Verdurmen, Touch, Tell, Sell en strategie expert bij DPG Media, op zoek gaat naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merkgeheimen van alle gasten worden bewaard. Presentatie is in handen van Roger Verdurmen. Redactie door Maaike van der Ploeg.

www.dpgmediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Toyota bewijst betrokkenheid met maatschappelijke miniserie

08-08-2025 | 14:13:00
In samenwerking met StudioM en DPG Media bracht Toyota deze maatschappelijke missie tot leven met de videoserie ''Weg met Beperkingen''.

Meta stopt politieke advertenties: Impact op lokale media

06-08-2025 | 11:29:00
Roger Verdurmen & Anniek Swillens bespreken de Europese verordening TTPA en de impact op media en adverteerders.

DPG Media: 3 tips om op te vallen als challenger-merk

04-08-2025 | 09:00:00
Onlangs deed dentsu in samenwerking met DPG Media onderzoek naar de mate van aandacht die challenger-merken krijgen in vergelijking tot gevestigde merken

Gen Z vs Boomers: hoe generaties reclame beïnvloeden

31-07-2025 | 15:17:00
#2 Generaties in reclame: tijd om verder te kijken dan Gen Z en Boomers? - Whazzup!? in Media

John Lin: Hoe Europa kan leren van China's techstrategie

25-07-2025 | 15:14:15
In de aflevering van de podcast Whazzup!? in Media bespreken Roger Verdurmen en René Zeedijk samen met John Lin de snelle technologische opmars van China

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.