Boomerang FT. lanceert Maritieme Studies Nederland voor instroom in de maritieme sector

Gen Z-agency Boomerang FT., onderdeel van Publicis Groupe, heeft Maritieme Studies Nederland (MSNL) gelanceerd om het imago van maritieme opleidingen te versterken en de instroom van jongeren in de sector te bevorderen.

Na een intensieve samenwerking van een jaar met het Breed overleg Maritiem Onderwijs en inspiratiesessies voor opleidingshoofden, presenteert Boomerang FT. met trots het nieuwe platform.

De maritieme sector in Nederland kampt al langere tijd met een tekort aan vakmensen. Om deze kloof te dichten, heeft Boomerang FT. een overkoepelende branding ontwikkeld voor alle opleidingen in scheepsbouw, scheepvaart en maritieme techniek. MSNL richt zich op jongeren van VMBO- tot en met HBO-niveau, met als doel de sector aantrekkelijker te maken voor de nieuwe generatie.

Maritiem platform

MSNL biedt via één platform een overzicht van alle maritieme studies, scholen, locaties en carrièremogelijkheden. Met inzet van student-ambassadeurs wordt relevante content voor sociale media, zoals TikTok en Instagram, co-gecreëerd om potentiële studenten te inspireren en informeren. De website van MSNL biedt daarnaast informatie over open dagen en locatie-opties.

Deze lancering vormt de eerste stap in een bredere rebranding van de maritieme sector. Met MSNL wil Boomerang FT. de Nederlandse trots en innovatie binnen de sector versterken en jongeren enthousiasmeren voor een loopbaan in deze belangrijke industrie.

Renee van den Oetelaar, Head of Boomerang FT.: “Heel het team is enthousiast dat MSNL gisteren live is gegaan, er is een jaar lang achter de schermen intensief aan gewerkt en ontzettend veel op geschakeld (ivm de hoeveelheid belanghebbende partijen). Ook heeft het Breed Overleg Maritieme Opleidingen gisteren aan ons laten ernaar uit te kijken om samen met ons (Boomerang FT.) fase 2 in te gaan! De fase waarin we nog vaker het veld in gaan, nog meer content gaan creëren samen met nog meer student-ambassadeurs. Heel veel zin in!”

www.boomerangagency.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Boomerang zet mentale gezondheid centraal op Adnight

30-09-2025 | 08:42:00
Het programma onderzoekt thema’s als creativiteit onder druk, inclusiviteit in media en authentieke representatie in campagnes.

Publicis: Meerderheid staat open voor inclusieve reclame

17-09-2025 | 09:45:59
Publicis Groupe NL presenteert de tweede editie van het Brands, Pride & Advertising-onderzoek.

Tanya Leedekerken start bij Boomerang

11-09-2025 | 09:10:44
Zij treedt toe tot het Executive Committee van Publicis Groupe Netherlands en rapporteert in haar rol aan Isabelle Dacz

ADsterdam verwelkomt duizend creatieven in Amsterdam

03-07-2025 | 10:12:00
Het evenement werd georganiseerd door Publicis Groupe NL in samenwerking met ADCN en Soundsright.

Jordi van de Bovenkamp naar TBWA\NEBOKO

08-04-2025 | 08:06:00
Jordi van de Bovenkamp naar TBWA\NEBOKO. Hij was drie jaar lang Executive Creative Director bij Boomerang

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.