[Bob's World View] Investeren in de volgende generatie contentmakers

De snelle technologische vooruitgang heeft de democratisering van contentproductie en -distributie in een stroomversnelling gebracht. Waar voorheen alleen bedrijven met veel kapitaal content konden produceren en distribueren, is er nu een nieuw tijdperk aangebroken waarin individuen met creatieve ideeën dit zelfstandig kunnen doen.

Bedrijven spelen in op deze ontwikkelingen door te investeren in een nieuwe generatie contentmakers, die voorop lopen in het oplossen van marketingvraagstukken en het bepalen van de trends in de moderne samenleving.

Dentsu heeft aangekondigd het initiatief House of Creators te lanceren, om de volgende generatie contentmakers te ondersteunen die content creëren en delen op online sociale platforms over de hele wereld. De eerste fase van dit initiatief wordt gelanceerd op Roblox, een toonaangevend interactief platform met een wereldwijde gemeenschap van miljoenen contentmakers van de nieuwe generatie.

WPP heeft onlangs een oproep gedaan voor 16 getalenteerde individuen om deel te nemen aan het veelgeprezen Creative Tech Apprenticeship-programma.

Dit unieke, negen maanden durende betaalde programma is ontworpen om gepassioneerde creatievelingen uit te rusten met technologische vaardigheden van de volgende generatie, waarmee ze worden voorbereid op carrières in reclame, marketing en productie.

In het nieuws rond fusies, overnames en samenwerkingen deze week heeft Schbang, India's grootste onafhankelijke bureau, zijn wereldwijde invloed versterkt door de overname van addikt. addikt heeft iconisch ontwerpwerk geleverd voor internationale merken zoals Pride Amsterdam, Prada X Armani bij Fabrique des Lumières, Rabobank, Autotaalglas, Booking.com en StarSports IPL.

Tegelijkertijd heeft Havas de overname aangekondigd van het wereldwijde digitale databureau DMPG, om zo de marketingtransformaties van zijn klanten te ondersteunen en onbenutte waarde te ontsluiten uit de data- en technologie-investeringen van adverteerders.

Deze week waren er ook verschillende ontwikkelingen bij bureaus en hun nieuwe accounts.

Hilltop Honey – het op één na grootste honingmerk in het Verenigd Koninkrijk – heeft St Luke's aangesteld als zijn nieuwe hoofdbureau voor creatieve werkzaamheden, na een interne evaluatie.

Finn Partners, het wereldwijde onafhankelijke marketing- en communicatiebureau, is aangesteld door Bakehouse van Gregoire Michaud, een bakkerij in Hongkong, om het bedrijf te ondersteunen bij de uitbreiding in Hongkong met merkstrategie en communicatieadvies.

Laughlin Constable, een onafhankelijk full-service bureau, heeft aangekondigd dat het is benoemd tot full-service creatief en media-agentschap voor Travel Wisconsin, het toerismedepartement van Wisconsin.

In benoemingen heeft het wereldwijde digitale bureau DEPT brancheleider Andrew Dimitriou aangenomen als zijn Global Chief Client & Growth Officer en wordt hij partner van het bedrijf.

Accenture Song heeft Arun Kumar aangesteld als zijn nieuwe wereldwijde hoofd van data en AI. In deze rol zal Kumar leiding geven aan het wereldwijde data- en AI-team en oplossingen van Song. Kumar is gevestigd in de Verenigde Staten en rapporteert aan Baiju Shah, de wereldwijde Chief Strategy Officer van Accenture Song.

Op het gebied van startups heeft Retraced, een in Düsseldorf gevestigd SaaS-platform dat mode- en textielmerken in staat stelt om hun toeleveringsketens te digitaliseren, traceren en risico's te analyseren, een Series A-financieringsronde van €15 miljoen afgesloten. Deze aanzienlijke investering zal de missie van Retraced bevorderen om duurzaamheidsmanagement effectiever en toegankelijker te maken voor bedrijven in de mode- en textielindustrie wereldwijd.

Plug and Play, een wereldwijd innovatieplatform, heeft aangekondigd dat Cathay Pacific (Cathay), een premium lifestyle reismerk, zich heeft aangesloten bij zijn Travel & Hospitality-programma als de nieuwste bedrijfsdeelnemer.

CrowdStrike heeft de lancering aangekondigd van zijn tweede jaarlijkse Cybersecurity Startup Accelerator in samenwerking met Amazon Web Services (AWS). NVIDIA ondersteunt ook het Accelerator-programma, dat de volgende generatie startups op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en cloudbeveiliging ondersteunt.

In ander nieuws dat deze week onze aandacht trok, heeft Heineken, de internationale bierbrouwer, een nieuwe mijlpaal bereikt in zijn reis naar Net Zero. Het bedrijf heeft drie extra partners aangetrokken: Arcadis, NIRAS en Royal HaskoningDHV, voor zijn wereldwijde geïntegreerde Net Zero-productieprogramma.

Bob Koigi is chef redacteur van Marketing Report.One

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.