BMW start wereldwijde campagne voor iX3

BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3. Met de actie wil het merk de auto positioneren als eerste stap in een nieuwe fase van rijplezier, voortbouwend op de erfenis van de historische Neue Klasse.

Lancering op autoshow in München

De campagne ging in première tijdens de International Motor Show in München met een brandfilm van 120 seconden. In de film worden iconische modellen uit de geschiedenis van BMW getoond, waaronder de BMW 1800, M1, 3 Serie E30, X5 en de elektrische i8. De iX3 wordt daarbij neergezet als begin van een nieuw hoofdstuk in de merkontwikkeling.

Naast de hoofdvideo bestaat de campagne uit tien productfilms, een launchfilm en socialmediacontent. Alle uitingen zijn geproduceerd door Tempomedia en ontworpen om de positionering Joy of Driving te vertalen naar snelle, deelbare formaten voor internationale platforms.

BMW koppelt emotie aan innovatie

Andreas Ernst, managing director Jung von Matt HAMBURG: "De automarkt maakt de meest ingrijpende transformatie uit haar geschiedenis door. Voor een merk als BMW, dat vaak vooroploopt, is vernieuwing essentieel. Maar om wereldwijd verschil te maken, hebben merken een belofte nodig die zowel relevant als emotioneel is. BMW heeft dat als geen ander. Het merk heeft rijplezier uitgevonden – en brengt dat nu met de Neue Klasse naar een nieuw tijdperk."

Vernieuwde visuele identiteit

Parallel aan de campagne vernieuwde BMW zijn visuele identiteit, in samenwerking met BECC Agency. Fotograaf Alex Rank ontwikkelde hiervoor een nieuwe beeldstijl die aansluit bij de internationale merkuitingen op tv, digitaal en sociale media.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

The Other Agency ontwikkelt In Sync-campagne voor Yuki

06-10-2025 | 17:01:35
De samenwerking benadrukt hoe transparante communicatie tussen ondernemers en accountants het verschil maakt.

Leraar krijgt statusboost in campagne van KesselsKramer

06-10-2025 | 16:09:00
In een samenleving waarin functietitels als manager, consultant en executive vaak aanzien geven, ontbreekt het werk zelf soms aan echte betekenis.

Serviceplan en MediaMarkt starten gezamenlijke merkcampagne

06-10-2025 | 15:15:00
MediaMarkt start een nieuwe fase in de merkcampagnes met een creatieve interpretatie van de bekende pay-off Ik ben toch niet gek.

Hart Voor De Zaak ontwikkelt campagne Hout Is Goud

06-10-2025 | 11:37:00
In opdracht van SSWT en het Hout- en Meubileringscollege heeft Hart Voor De Zaak een campagne ontwikkeld om leerlingen en zij-instromers te enthousiasmeren

BureauBranded ontwikkelt campagne voor Proefdiervrij

06-10-2025 | 10:18:00
In de campagne draait het rad terwijl het leven van verschillende proefdieren aan de kijker voorbijtrekt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.