 
 
Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest
Op zaterdag 1 november starten bibliotheken de campagne Heel Nederland Leest. Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.
De keuze voor de titel haakt aan op vijftig jaar onafhankelijkheid van Suriname op 25 november. In november worden ruim 265.000 exemplaren uitgedeeld in bibliotheken, voor leden en niet-leden. De speciale campagne-editie heeft een vormgeving van Brian Elstak.
Lezen verbindt in en buiten de bibliotheek
De campagne stimuleert lezers om met elkaar in gesprek te gaan over thema’s als afkomst, identiteit en familie. Johan Fretz bezoekt deze maand diverse bibliotheken om met lezers in gesprek te gaan.
Ook buiten de bibliotheek doen leesgroepen mee. In woonzorgcentra en wijkcentra lezen en bespreken groepen het boek, met extra aandacht voor voorlezen voor wie niet zelfstandig kan lezen.
Scholen, apps en online meelezen
In het voortgezet onderwijs lezen minstens 26.000 bovenbouwleerlingen het boek klassikaal. Binnen Heel De Klas Leest lezen meer dan 180.000 leerlingen Soldaat Wojtek van Bibi Dumon Tak.
Online start Hebban de Heel Nederland Leest Challenge in de app, gepositioneerd als de grootste samenleeschallenge van het jaar. Lezers kunnen ook terecht in de Goed Verhaal-app van Immer, gerealiseerd met steun van het Nederlands Letterenfonds.
Toegankelijk voor iedereen
Er zijn speciale uitgaven beschikbaar om iedereen te laten meelezen: een grootlettereditie (in samenwerking met Fonds XL en Vereniging Onbeperkt Lezen) en een editie in makkelijke taal (met Uitgeverij Eenvoudig Communiceren, gefinancierd door Vereniging Onbeperkt Lezen en Fonds XL). Bibliotheken bestelden 13.150 exemplaren in makkelijke taal en 8.550 grootletteredities.
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Volg Marketing Report op LinkedIn!
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Interview] Carolien Bos (Menzis): er voor iemand zijn is de kern
Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025
[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager
Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv
Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert
 
	 
	