Beter Bed kiest Somention voor socialmedia-strategie

Beter Bed heeft social-first bureau Somention ingeschakeld om de online beleving rond slaap verder te ontwikkelen. Met deze samenwerking wil Beter Bed slaap nadrukkelijker positioneren als vast onderdeel van een gezonde lifestyle.

Somention is verantwoordelijk voor de social mediastrategie en de creatieve uitvoering. Het bureau verzorgt doorlopende content, campagnes en storytelling met als doel de merkoverweging te vergroten en de emotionele band met consumenten te versterken.

Slaap als onderdeel van vitaliteit en selfcare

Steffy Clephas, manager Marketing & Communicatie Beter Bed: "De missie van Beter Bed is om heel Nederland beter te laten slapen: Beter slapen, beter leven. Hoe beter je slaapt, hoe gelukkiger, gezonder en productiever je bent. We zien dat slaap steeds vaker onderdeel wordt van een bredere lifestyle-discussie, waarin vitaliteit, mentale gezondheid en selfcare samenkomen. Social media spelen daarin een sleutelrol. Samen met Somention vertalen we die beweging naar relevante en onderscheidende content die mensen inspireert én activeert."

Consistente merkbeleving op social media

De samenwerking richt zich niet alleen op het maken van content. De insteek is dat de inhoud aansluit bij het dagelijks leven van de doelgroep en past bij de merkervaring in de winkels en online.

Fleur van den Akker, Business Director bij Somention: "Social is dé plek waar merkbeleving start. Voor een merk als Beter Bed, dat midden in het leven van de consument staat, is het essentieel om zichtbaar, herkenbaar en betekenisvol te zijn in de dagelijkse social feed. Vanuit die gedachte bouwen we samen aan een toekomstbestendig merk."

Eerste campagne al live

De eerste campagne uit de samenwerking is inmiddels te zien op social media. Somention en Beter Bed trokken midden in de nacht de straat op om mensen die nog wakker waren te verrassen met een gratis lichaamsscan en verkoelende slaapproducten.

www.somention.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DigitalAgency100 2026 | De Genomineerden

12-10-2025 | 09:24:00
De DigitalAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency-wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2024 in PHIL in Haarlem

Barry Bol start als artdirector bij The USP Agency

07-10-2025 | 08:51:37
Bol komt over van Selmore, waar hij werkte aan campagnes voor Look-O-Look, Škoda, ASN Bank en Klene

Dan Verhoeven: Frontrunner zijn is de standaard verleggen

29-09-2025 | 12:26:00
Met het vertrek van Vivian Kowalski is Dan Verhoeven voortaan dé Executive Creative Director van Social Media bureau Somention

[Vacancy] Somention has a position for International Webcare & Community Managers

26-09-2025 | 08:26:00
Somention is looking for International Webcare & Community Managers (German/English/French) - Part-time · Rotterdam

Dentsu Creative haalt social-expert Vivian Kowalski binnen

24-09-2025 | 08:33:22
Dentsu Creative heeft Vivian Kowalski aangesteld als creative director. Ze komt over van Somention, waar ze sinds 2021 creatief leider was.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.