Bengelmedia ontwikkelt campagne voor Woningruil24.nl

Marketingbureau Bengelmedia heeft een mediacampagne ontwikkeld voor Woningruil24.nl. Het doel van de campagne is om de naamsbekendheid van het platform te vergroten onder huurders in stedelijke gebieden. 

Campagneconcept en mediastrategie

De campagne richt zich op huurders tussen de 25 en 50 jaar in grote steden. Het mediaplan combineert traditionele en digitale kanalen om maximale zichtbaarheid te creëren.

De campagne is zichtbaar via advertenties op streamingdiensten zoals Videoland, HBO Max, SkyShowtime en Disney+, outdoor-reclame op metrostations in Amsterdam en Rotterdam, en radiospots op de digitale kanalen van grote Nederlandse radiozenders. Daarnaast is de originele Zweedse commercial volledig vertaald en aangepast aan de Nederlandse markt, inclusief een herkenbare jingle die bijdraagt aan de merkherkenning van Woningruil24.nl.

Alex Aguilera van Woningruil24.nl: "Deze campagne is een belangrijke mijlpaal voor ons platform. Dankzij de lokale inzichten en expertise van Pressure en Bengelmedia verwachten we niet alleen onze naamsbekendheid te vergroten, maar ook het aantal woningruilen via ons platform aanzienlijk te verhogen."

Toekomstperspectief

Woningruil24.nl heeft al een sterke gebruikersbasis opgebouwd met eerdere online campagnes via Meta en YouTube. Met deze mediacampagne hoopt het platform een bredere doelgroep te bereiken en huurders in stedelijke gebieden bewust te maken van de unieke mogelijkheden die het platform biedt.

Credits:

Campagnestrategie en pr: Pressure | Mediastrategie en productie: Bengelmedia | Media-inkoop: Ad Alliance | Creative aanpassing: Bengelmedia

 

Lees ook:

Zakelijk leasen of toch kopen? Dit moet je weten

19-12-2025 | 10:25:58
Het allersterkste punt van leasen is simpel: je houdt je werkkapitaal beschikbaar. Een auto kopen is een enorme aanslag op je bankrekening

Kim Klaver: PR vraagt om betere tooling en relevantie

17-12-2025 | 09:46:00
Tijdens een uitzending van Marketing Report Radio gaat zij in gesprek met Bas Vlugt over de overname van het bedrijf, de rol van technologie en AI in PR

Abonnementen stijgen terwijl fysieke eigendom afneemt

11-12-2025 | 16:04:03
Consumenten kiezen steeds vaker voor abonnementen in plaats van definitieve aankopen.

Impact-koffiemerk Wakuli kiest Numen voor PR

11-12-2025 | 08:00:00
Wakuli heeft PR-bureau Numen geselecteerd als partner voor communicatiestrategie en public relations

Zo verbeteren AFAS-consultants processen en verkleinen risico’s

10-12-2025 | 16:16:46
Veel organisaties willen sneller, slimmer en efficiënter werken. Maar je kent het vast wel: in de praktijk lopen cruciale interne processen vaak stroperig.

De outsourcing-paradox: zo worden je IT’ers waardevoller

09-12-2025 | 15:15:55
Veel marketingteams willen vooruit, maar blijven hangen in dezelfde patronen.

[The List] MediaMaze

09-12-2025 | 13:14:00
Het team van MediaMaze helpt onjuiste, onvolledige of negatieve berichtgeving op Google te verwijderen of te vervangen door positieve/neutrale content

Domino’s kiest TEAM LEWIS als creatief PR-bureau

08-12-2025 | 11:08:00
TEAM LEWIS gaat het pizzamerk ondersteunen met merkactivaties en een doorlopende PR-campagne die de merkpositie van Domino’s verder moet versterken.

Erik Eggens PR Director NewsLab

08-12-2025 | 10:53:28
In deze functie geeft hij leiding aan het corporate team, dat werkt voor klanten als ABN AMRO, Achmea, Atos, AWS en De Hypotheker.

Drukbedrijf: verpakkingen worden marketinginstrument

03-12-2025 | 10:07:00
Steeds meer bedrijven investeren in gepersonaliseerd inpakmateriaal, variërend van lint en stickers tot bedrukte dozen en speciaal ontworpen papier

Dentsu Creative Amsterdam lanceert DC PR

02-12-2025 | 12:00:00
Met de lancering speelt het bureau in op een groeiende behoefte in de markt, waar merken niet alleen gezien, maar ook vertrouwd willen worden.

Uber biedt rondrit tijdens Amsterdam Light Festival

26-11-2025 | 09:44:00
De samenwerking tussen Uber en het festival biedt een alternatief perspectief op de Amsterdamse grachten.

Waarom marketingafdelingen vastlopen in digitale transformatie

24-11-2025 | 16:40:00
Veel marketingteams willen vooruit, maar blijven hangen in dezelfde patronen.

Newslab wint GOUD bij Influencer & Content Marketing Awards 2025

20-11-2025 | 14:37:00
Lilyland: Het eerste foodtruckfestival voor honden

Heineken Experience opent The Kiosk aan Stadhouderskade

17-11-2025 | 08:59:00
Het podium biedt ruimte aan makers via workshops en limited-edition releases en wil sociale momenten meer betekenis geven.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.