België: Groeiende omzet maar dalende winstmarge bureaus in 2022
De Belgische branchevereniging ACC heeft de resultaten van zijn jaarlijkse Profitability Survey gedeeld met de meer dan 100 creatieve bureaus die aan het onderzoek hebben deelgenomen. Belangrijkste conclusie is dat de sector het afgelopen jaar een groei van 15,5 procent bruto marge mocht optekenen.
Daar tegenover staat dat de PBT/Income ratio - dé belangrijkste gezondheids-indicator van de sector - gedaald is tot 10,9 procent versus 13 procent in 2021, terwijl de norm 15 procent bedraagt.
Johan Vandepoel, CEO van de ACC: “Dit is redelijk alarmerend, gezien de uitzonderlijk hoge indexactie begin dit jaar, die de marge in 2023 nog verder dreigt aan te tasten."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong