
BBC Studios kiest Audiohuis als reclamerepresentant in Nederland
BBC Studios werkt voortaan samen met het Nederlandse audiobedrijf Audiohuis voor de vertegenwoordiging van BBC-podcasts op de reclamemarkt in Nederland. De samenwerking biedt adverteerders toegang tot een breed podcastaanbod met een groot Nederlands bereik.
Audiohuis, onderdeel van uitgever Mediahuis, is actief in productie, distributie en verkoop van podcasts. Naast commerciële vertegenwoordiging ontwikkelt het bedrijf ook branded podcasts voor adverteerders.
Podcastaanbod BBC nu commercieel beschikbaar
De BBC beschikt over een omvangrijk aanbod audioproducties. Bekende titels als Global News Podcast, F1: Chequered Flag en You’re Dead to Me zijn populair onder Nederlandse luisteraars. Sinds vorig jaar beschikt BBC Studios over een eigen audiodivisie, gericht op verdere commercialisering van het podcastaanbod.
Louise la Grange, SVP BBC Audio, Digital News and Streaming bij BBC Studios: "We zijn verheugd om deze samenwerking met Audiohuis te starten en zo de BBC-podcasts te vertegenwoordigen op de Nederlandse reclamemarkt. Gezien de enorme groei in populariteit van podcasts in Nederland in de afgelopen jaren, en het feit dat we inmiddels een groot en loyaal luisterpubliek hebben opgebouwd, zijn we enthousiast over de kans om nieuwe adverteerders kennis te laten maken met ons hoogwaardige audiocatalogus, waaronder World of Secrets, Football Daily en You’re Dead to Me. Voor merken die het beste van de BBC-doelgroep willen bereiken, bieden we nu nog meer mogelijkheden om BBC-podcasts te integreren in campagnes binnen het bredere portfolio van BBC Studios."
Audiohuis brengt adverteerders in contact met luisterpubliek BBC
Edwin Koeners, Sales & Business Development Manager bij Audiohuis: "Bij Audiohuis zijn we trots op de samenwerking met BBC Studios, een wereldwijd icoon op het gebied van hoogwaardige audiojournalistiek en storytelling. De BBC biedt een indrukwekkende catalogus van premium podcasts die een loyale luistergroep in Nederland hebben opgebouwd. Deze samenwerking stelt ons, maar ook onze partner Talpa Media, in staat om adverteerders te verbinden met een van de sterkste podcastportefeuilles ter wereld. We kijken ernaar uit om merken te helpen hun verhaal te vertellen in een hoogwaardige, vertrouwde en impactvolle audio-omgeving."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Audiohuis lanceert podcast: De moed om te leiden
Talpa Media start advertentieverkoop podcasts Audiohuis
Frank van der Lende en Waylon maken podcastserie in aanloop naar Ahoy-concert
Audiohuis komt met True crime-podcast Bloemen plukken langs de rand van het ravijn
Audiohuis met de Kiescast over de EU-verkiezingen
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen