Azerion ziet omzet en winstgevendheid verder groeien

Azerion heeft in het tweede kwartaal van 2025 een omzet gerealiseerd van 147,4 miljoen euro, een stijging van ruim 6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De EBITDA kwam uit op 14 miljoen euro, een toename van 109 procent. De aangepaste EBITDA bedroeg 18,9 miljoen euro, wat neerkomt op een groei van 8 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2024.

De resultaten zijn in lijn met de strategie van Azerion om de winstgevendheid te verbeteren. Begin juli maakte het bedrijf bekend zijn game-activiteiten verder af te bouwen en zich sterker te richten op digitaal adverteren, AI-toepassingen en cloudtechnologie.

Verkoop van Whow Games

In dit kader verkocht Azerion dochterbedrijf Whow Games voor een bedrag van 55 miljoen euro, met een mogelijke aanvullende earnout van 10 miljoen euro. De opbrengst van deze transactie wordt pas zichtbaar in de cijfers over het derde kwartaal. Zonder de verkochte game-activiteiten bedroeg de aangepaste EBITDA in het tweede kwartaal 15,7 miljoen euro, een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Resultaten van hervormingen zichtbaar

Sebastiaan Moesman, Chief Strategy Officer van Azerion: "Sinds 2023 zijn we continu bezig geweest het bedrijf om te vormen, operationeel efficiënter en meer winstgevend te maken. We hebben een aantal consequente stappen gezet om onze bedrijfsstructuur te vereenvoudigen, onze focus te verscherpen en een meer solide basis neer te zetten voor groei op de lange termijn. Van deze stappen zien we nu steeds meer resultaten."

Vooruitzichten 2025 blijven gelijk

De markt voor digitaal adverteren groeit gestaag en Azerion verwacht verdere winststijgingen te realiseren. De omzetverwachting voor dit jaar blijft ongewijzigd tussen de 600 miljoen en 650 miljoen euro, exclusief de opbrengsten van de verkochte premium-gamesportefeuille. In 2024 bedroeg de omzet 551 miljoen euro, 7 procent hoger dan in 2023.

www.azerion.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Willem-Albert Bol Country Director Azerion Nederland

11-08-2025 | 16:30:00
Willem-Albert Bol is per 1 september 2025 benoemd tot Country Director van Azerion Nederland.  Hij vertrok op 1 april 2025 bij mediabureau Abovo Maxlead, waar hij vier jaar CEO was. Willem Albeert Bol volgt Marcel Schuyt op die per 11 augustus 2025 benoemd is tot algemeen directeur van voetbalcclub Fortuna Sittard

Azerion verkoopt Whow Games aan DoubleDown Interactive

11-07-2025 | 09:37:38
De deal, ter waarde van 65 miljoen euro, bestaat uit een directe betaling van 55 miljoen euro en een variabele component van maximaal 10 miljoen euro.

E Power behoudt positie met regionale FM-frequenties

26-05-2025 | 17:40:00
Met de recente veiling van regionale FM-frequenties behoudt E Power zijn positie met deelnemende radiostations

E Power Audio sluit zich aan bij Azerion voor digitale audio

19-05-2025 | 16:07:00
De samenwerking biedt adverteerders in Nederland toegang tot een combinatie van lokale marktkennis en internationale distributiekracht.

Azerion en SoundCloud sluiten advertentiepartnerschap

06-05-2025 | 12:23:00
Azerion en SoundCloud gaan een samenwerking aan gericht op de versterking van digitale advertentiemogelijkheden in Europa en Mexico.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.