
Azerion ziet omzet en winstgevendheid verder groeien
Azerion heeft in het tweede kwartaal van 2025 een omzet gerealiseerd van 147,4 miljoen euro, een stijging van ruim 6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De EBITDA kwam uit op 14 miljoen euro, een toename van 109 procent. De aangepaste EBITDA bedroeg 18,9 miljoen euro, wat neerkomt op een groei van 8 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2024.
De resultaten zijn in lijn met de strategie van Azerion om de winstgevendheid te verbeteren. Begin juli maakte het bedrijf bekend zijn game-activiteiten verder af te bouwen en zich sterker te richten op digitaal adverteren, AI-toepassingen en cloudtechnologie.
Verkoop van Whow Games
In dit kader verkocht Azerion dochterbedrijf Whow Games voor een bedrag van 55 miljoen euro, met een mogelijke aanvullende earnout van 10 miljoen euro. De opbrengst van deze transactie wordt pas zichtbaar in de cijfers over het derde kwartaal. Zonder de verkochte game-activiteiten bedroeg de aangepaste EBITDA in het tweede kwartaal 15,7 miljoen euro, een stijging van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Resultaten van hervormingen zichtbaar
Sebastiaan Moesman, Chief Strategy Officer van Azerion: "Sinds 2023 zijn we continu bezig geweest het bedrijf om te vormen, operationeel efficiënter en meer winstgevend te maken. We hebben een aantal consequente stappen gezet om onze bedrijfsstructuur te vereenvoudigen, onze focus te verscherpen en een meer solide basis neer te zetten voor groei op de lange termijn. Van deze stappen zien we nu steeds meer resultaten."
Vooruitzichten 2025 blijven gelijk
De markt voor digitaal adverteren groeit gestaag en Azerion verwacht verdere winststijgingen te realiseren. De omzetverwachting voor dit jaar blijft ongewijzigd tussen de 600 miljoen en 650 miljoen euro, exclusief de opbrengsten van de verkochte premium-gamesportefeuille. In 2024 bedroeg de omzet 551 miljoen euro, 7 procent hoger dan in 2023.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Willem-Albert Bol Country Director Azerion Nederland
Azerion verkoopt Whow Games aan DoubleDown Interactive
E Power behoudt positie met regionale FM-frequenties
E Power Audio sluit zich aan bij Azerion voor digitale audio
Azerion en SoundCloud sluiten advertentiepartnerschap
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert