Audiohuis lanceert podcast: De moed om te leiden

Uitgeverij Boekerij en Audiohuis introduceren vanaf 6 maart de podcast De moed om te leiden, waarin Sander Aarts, voormalig lid van de Special Forces en auteur, in vier afleveringen in gesprek gaat met bekende gasten over persoonlijk leiderschap.

Bij de Special Forces leerde Sander Aarts wat nodig is om onder druk en extreme omstandigheden leiding te geven aan een team én de verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf. In de periode na zijn tijd bij de Special Forces moest hij een moeilijk deel van zijn verleden verwerken. Noodgedwongen leerde Sander over persoonlijk leiderschap. Die lessen werden gebundeld in zijn boek De moed om te leiden. In deze gelijknamige podcast gaat hij in gesprek met Lieke van Lexmond, Henk van Straten, Angelique Houtveen en Nicolaas Veul, inspirerende mensen die de regie over hun eigen leven (terug)pakken. Aarts spreekt met hen over onderwerpen als obstakels overwinnen, weerbaarheid, veerkracht, seksualiteit en mannelijkheid.

Gasten

Acteur en presentator Lieke van Lexmond werd gecanceld in de media, maar staat nu positiever in het leven dan ooit. Hoe is het haar gelukt en hoe kijkt ze terug op deze periode? Welke lessen heeft ze geleerd? Is het mogelijk om levensobstakels om te buigen naar levenslessen en persoonlijke groei?

Radiomaker, presentator, dj en podcast-host Angelique Houtveen heeft veel te maken met lichamelijke uitdagingen. Hoe kun je je grootste obstakels als bron van kracht zien? En hoe ga je om met moeilijke periodes, hoe herstel je én leer je daarvan?

Henk van Straten is schrijver; mannelijkheid is een terugkerend thema bij Henk in onder andere zijn boeken. Wat betekent mannelijkheid? Is het in deze tijd nog geaccepteerd om mannelijk te zijn? Allerlei ‘echte mannen’ vertellen wat ze wel en niet moeten doen om een echte man te zijn. Ze lijken zoekende, maar waar zoeken ze werkelijk naar?

Programmamaker en columnist Nicolaas Veul gaat in gesprek over seksualiteit. Nicolaas groeide op in het Gooi waar verder niemand homoseksueel leek te zijn. Daarbij werd hij in zijn ouderlijk huis regelmatig mietje of watje genoemd. Wat heeft hij gedaan om lessen uit een moeilijke jeugd om te buigen naar persoonlijke groei?

In december 2023 verscheen De moed om te leiden van Sander Aarts. Hij schreef eerder Niet te breken en Missie mindset.

www.audiohuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Sélina van Gool lanceert podcast: Intieme Terreur

05-11-2025 | 11:29:00
Met de podcast Intieme Terreur wil Sélina van Gool slachtoffers van relationeel geweld een stem geven en bewustwording creëren

Audiohuis lanceert podcast Met Nadia in Parijs

03-10-2025 | 16:32:00
Audiohuis komt met de wekelijkse podcast onder de titel Met Nadia in Parijs waarin presentatrice en journalist Nadia Palesa Poeschmann een bijzondere Nederlander ontmoet die in Parijs is gaan wonen en werken

De Boardroom gaat samenwerking aan met Sijthoff

04-09-2025 | 09:39:00
Met de samenwerking wil De Boardroom groeien in bereik, terwijl Sijthoff kwalitatieve videocontent toevoegt aan het portfolio.

BBC Studios kiest Audiohuis als reclamerepresentant in Nederland

03-06-2025 | 15:12:00
BBC Studios werkt voortaan samen met het Nederlandse audiobedrijf Audiohuis voor de vertegenwoordiging van BBC-podcasts op de reclamemarkt in Nederland.

Talpa Media start advertentieverkoop podcasts Audiohuis

21-01-2025 | 13:47:00
Talpa Media zal per februari 2025 starten met de advertentieverkoop van podcast van Audiohuis


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.