Audiohuis lanceert podcast: De moed om te leiden

Uitgeverij Boekerij en Audiohuis introduceren vanaf 6 maart de podcast De moed om te leiden, waarin Sander Aarts, voormalig lid van de Special Forces en auteur, in vier afleveringen in gesprek gaat met bekende gasten over persoonlijk leiderschap.

Bij de Special Forces leerde Sander Aarts wat nodig is om onder druk en extreme omstandigheden leiding te geven aan een team én de verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf. In de periode na zijn tijd bij de Special Forces moest hij een moeilijk deel van zijn verleden verwerken. Noodgedwongen leerde Sander over persoonlijk leiderschap. Die lessen werden gebundeld in zijn boek De moed om te leiden. In deze gelijknamige podcast gaat hij in gesprek met Lieke van Lexmond, Henk van Straten, Angelique Houtveen en Nicolaas Veul, inspirerende mensen die de regie over hun eigen leven (terug)pakken. Aarts spreekt met hen over onderwerpen als obstakels overwinnen, weerbaarheid, veerkracht, seksualiteit en mannelijkheid.

Gasten

Acteur en presentator Lieke van Lexmond werd gecanceld in de media, maar staat nu positiever in het leven dan ooit. Hoe is het haar gelukt en hoe kijkt ze terug op deze periode? Welke lessen heeft ze geleerd? Is het mogelijk om levensobstakels om te buigen naar levenslessen en persoonlijke groei?

Radiomaker, presentator, dj en podcast-host Angelique Houtveen heeft veel te maken met lichamelijke uitdagingen. Hoe kun je je grootste obstakels als bron van kracht zien? En hoe ga je om met moeilijke periodes, hoe herstel je én leer je daarvan?

Henk van Straten is schrijver; mannelijkheid is een terugkerend thema bij Henk in onder andere zijn boeken. Wat betekent mannelijkheid? Is het in deze tijd nog geaccepteerd om mannelijk te zijn? Allerlei ‘echte mannen’ vertellen wat ze wel en niet moeten doen om een echte man te zijn. Ze lijken zoekende, maar waar zoeken ze werkelijk naar?

Programmamaker en columnist Nicolaas Veul gaat in gesprek over seksualiteit. Nicolaas groeide op in het Gooi waar verder niemand homoseksueel leek te zijn. Daarbij werd hij in zijn ouderlijk huis regelmatig mietje of watje genoemd. Wat heeft hij gedaan om lessen uit een moeilijke jeugd om te buigen naar persoonlijke groei?

In december 2023 verscheen De moed om te leiden van Sander Aarts. Hij schreef eerder Niet te breken en Missie mindset.

www.audiohuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Audiohuis lanceert podcast Met Nadia in Parijs

03-10-2025 | 16:32:00
Audiohuis komt met de wekelijkse podcast onder de titel Met Nadia in Parijs waarin presentatrice en journalist Nadia Palesa Poeschmann een bijzondere Nederlander ontmoet die in Parijs is gaan wonen en werken

De Boardroom gaat samenwerking aan met Sijthoff

04-09-2025 | 09:39:00
Met de samenwerking wil De Boardroom groeien in bereik, terwijl Sijthoff kwalitatieve videocontent toevoegt aan het portfolio.

BBC Studios kiest Audiohuis als reclamerepresentant in Nederland

03-06-2025 | 15:12:00
BBC Studios werkt voortaan samen met het Nederlandse audiobedrijf Audiohuis voor de vertegenwoordiging van BBC-podcasts op de reclamemarkt in Nederland.

Talpa Media start advertentieverkoop podcasts Audiohuis

21-01-2025 | 13:47:00
Talpa Media zal per februari 2025 starten met de advertentieverkoop van podcast van Audiohuis

Frank van der Lende en Waylon maken podcastserie in aanloop naar Ahoy-concert

30-10-2024 | 13:52:00
Radio Veronica-dj Frank van der Lende en zanger Waylon maken samen een podcastserie in aanloop naar Waylon's Top 1000 Allertijden-concert in Rotterdam Ahoy.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.