Audiohuis komt met True crime-podcast Bloemen plukken langs de rand van het ravijn

Onder de naam True Crime: Bloemen plukken langs het ravijn lanceert Audiohuis een podcast die het werk beschrijft van mensen waar men zich geen voorstelling van kan maken.

In deze podcastreeks gaat John Pel in gesprek met mensen die ook intens werk doen of hebben gedaan.

John Pel spreekt in de podccastreeks met onder andere met forensisch patholoog Frank van de Goot die meer dan vijfduizend lijken onderzocht, politiecommissaris Jeroen Poelert met zware criminaliteit in zijn portefeuille en Dominique Schreinemachers, die in haar helikopter, vliegend door Afghanistan naar beneden werd geschoten.

Welke impact heeft dit werk langs het ravijn? Welke rol spelen adrenaline en normen en waarden? Wanneer wordt het te intens en hoe is de begeleiding als je zulk soort werk doet?

John Pel heeft als forensisch rechercheur talloze cases behandeld waarbij daders van misdrijven werden gevonden, maar ook diepe wonden door zijn werk bij bijvoorbeeld de Bijlmerramp en in de Oekraïnse graanvelden waar MH17 was neergekomen.

Het resulteerde bij hem in PTSS. Ondanks zijn ervaringen zou hij z’n carrière zo over doen, omdat het werk zin heeft.

John Pel schreef het boek Sporen Liegen Niet en maakte eerder de podcast True Crime Pro’s (600.000 streams) samen met oud-undercover agent Marcel van de Ven.

www.audiohuis.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

DVHN-podcast onderzoekt oplichter Rob Jacob

26-11-2025 | 09:21:00
In de podcast onderzoeken verslaggever Jan Westera en podcastmaker Colin Mooijman hoe Jacob te werk ging

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Podcastredacteur

20-11-2025 | 09:21:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Podcastredacteur - Amsterdam
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Talmon Kochheim die in 2017 samen met Pieter van Velsen Pret Amsterdam heeft opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.