Audigent opent kantoor in Nederland

Het Amerikaanse Audigent heeft in Amsterdam een kantoor geopend. Audigent is met een omzet van meer dan 100 miljoen dollar actief op het vlak van programmatic advertising, private marketplaces (PMP’s) en marketplace curation. Walter Aerts is aangesteld als Country Manager voor de Benelux.

Uitbreiding binnen Europa

Audigent staat vooral bekend om de wijze waarop het technologieën zoals kunstmatige intelligentie en machine learning inzet om first-party data te combineren met kwalitatieve, digitale advertentieruimte. Naast het opbouwen van partnerships met lokale adverteerders en mediabureaus zal het Amsterdamse kantoor een strategische rol willen spelen in de samenwerking met bestaande Audigent-klanten die ook in de Benelux actief zijn.

Walter Aerts

Walter Aerts heeft bijna een decennium doorgebracht bij JustPremium waar hij in verschillende leidinggevende functies heeft bijgedragen aan de wereldwijde groei van het bedrijf, wat leidde tot de overname ervan door GumGum in 2021.

Sindsdien is hij consultant op het gebied van adverteren/ad tech, met rollen als hoofd business development voor Opt Out Advertising, een bedrijf dat zich richt op duurzame, privacy-compatibele online advertentiemogelijkheden.

Walter Aerts: "Audigent is een echte vernieuwer in het activeren van data op een manier die adverteerders, uitgevers en consumenten ten goede komt. Dit is het soort oplossing waar de Europese markt om vraagt, terwijl ze op zoek zijn naar conforme manieren om betrouwbare data toe te passen en echte resultaten te behalen. Ik ben blij dat ik bij Audigent instap en dat juist op het moment dat het bedrijf zijn internationale aanwezigheid uitbreidt om aan de marktvraag te voldoen.”

Drew Stein, CEO en medeoprichter van Audigent: “Audigents benadering van programmatic advertising activeert gegevens van de aanbodzijde door inventory en gegevens samen te voegen tot maximale adresseerbaarheid, prestaties en efficiëntie voor mediakopers. Deze nieuwe techniek zorgt ervoor dat gegevens op een 100 procent privacy-compliant manier worden verwerkt en vormt de basis van Audigents bekroonde suite van PMP-producten, waaronder Smart PMP's, Contextual PMP’s en Cognitive PMP's.

Chatwin

De expansie naar de Benelux is mede mogelijk gemaakt door Chatwin, een bureau opgericht door Enrico Quaroni en Richard Frankel, dat technologiebedrijven begeleidt bij wereldwijde groei en expansie, en hen helpt bij het opbouwen van internationale leiderschapsteams. Quaroni: “Audigent blijft groeien tijdens deze cruciale periode in de industrie, en we zijn enthousiast om hen te helpen de kans wereldwijd te benutten.”

www.audigent.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Willem Albert Bol wil Azerion zichtbaar maken als trots van Nederland

10-10-2025 | 15:11:00
Marketing Report spreekt op Schiphol-Rijk met Willem Albert Bol, sinds kort country director van Azerion Nederland

Dentsu versterkt programmatic met AI-partnerschap

15-09-2025 | 15:48:00
Dentsu’s Media Practice is een samenwerking aangegaan met Index Exchange en Chalice AI binnen het NextGen-transformatieprogramma

Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken met programmatic advertentie-inkoop

14-09-2025 | 14:39:03
Amazon Ads en Netflix gaan samenwerken waarbij adverteerders die gebruik maken van het platform Amanzon DSP toegang krijgen tot de advertentievoorraad van Netflix

Rapport: AI stuwt wereldwijde groei programmatic advertising

10-09-2025 | 09:48:13
De groei wordt aangejaagd door kunstmatige intelligentie en machine learning, die het inkopen en beheren van digitale advertenties ingrijpend veranderen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.