[Airborne] De 5 podcasts die je gehoord moet hebben

Om je dagelijkse woon-werkverkeer of hardloopsessie net iets interessanter te maken, selecteerde Airborne vijf podcasts.

The Daily - The Online Search Wars

De dagelijkse New York Times-podcast bracht een tweeluik uit over Bing en ChatGPT. Een ongelooflijk verhaal, waarin NYT-techjournalist vertelt hoe hij de ‘dark side’ ontmoet van de vriendelijke en behulpzame chatbot. Je weet niet wat je hoort, vooral in deel 2. 

De Kunst van het Verdwijnen

In deze Vlaamse podcast staat een straathoek in Antwerpen centraal: dit is het brandpunt van drie totaal verschillende verhalen, maar die elkaar toch op een zeker niveau raken. Te beginnen met een bankoverval in 2019. Prachtig verteld, in een bijzondere vorm. 

Dit kan geen toeval zijn

De Nederlandse Bart zegt ontvoerd te zijn door de Spaanse geheime dienst. Klopt dat? En vooral: kan dat? Dit is het startpunt van deze fascinerende 6-delige serie die voelbaar maakt hoe je hoofd op hol gebracht kan worden wanneer je denkt gevolgd te worden.   

Listening

Mailchimp vroeg muzikanten om de geluiden die hen omringen om te zetten in een originele compositie. Gewaagd concept, maar met een verrassend resultaat, zeker omdat het van merk afkomstig is. Lees meer of luister gelijk.  

Boven Water

Ter gelegenheid van de herdenking van de Watersnoodramp (precies 70 jaar geleden) bracht NRC een 6-delige reeks uit over natuurgeweld waar we door klimaatverandering mee te maken kunnen krijgen. De makers geven nieuwe, interessante inzichten - ook over hoe we ons moeten verhouden tot alle veranderingen. 

www.airborne.audio


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest Buutvrij als creatief bureau

09-09-2025 | 18:12:09
Het Mexicaanse fastcasualconcept werkt samen met het bureau aan een merkcampagne die moet bijdragen aan landelijke en Europese groei.

Intratuin kiest Persuade als Lead Agency

09-09-2025 | 15:20:00
Persuade gaat zich richten op merkstrategie, creatieve concepten en campagnes. De eerste gezamenlijke campagnes staan begin 2026 gepland.

DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue

09-09-2025 | 15:06:59
De campagne borduurt voort op de eerdere actie Not a Streetwear Brand, waarin Mammut zich afzette tegen concurrenten die hun outdoorproducten inzetten als mode-item binnen de gorpcore-trend.

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.