Ad Alliance verlengt partnerships met Paramount, Disney, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport

RTL Nederland heeft via zijn reclameverkoopbedrijf Ad Alliance de contracten met Paramount, The Walt Disney Company, Warner Bros. Discovery en VodafoneZiggo (Ziggo Sport) verlengd.

RTL Nederland nam op 1 januari 2019 het toenmalige BrandDeli over en ging daarmee ook (via Ad Alliance) de reclame voor deze mediabedrijven (en hun voorgangers) verkopen. Afgelopen jaar kondigde Ad Alliance ook aan reclame voor Rakuten en Fremantle te gaan verkopen.

Zenders

De overeenkomst met Paramount is met vijf jaar verlengd, zo berichtte Marketing Report. Mogelijk geldt dezelfde verlengingstermijn ook voor de andere partners. Ad Alliance, The Walt Disney Company en Warner Bros. Discovery willen echter niet ingaan op vragen.

De overeenkomst gaat over de lineaire kanalen en hun online uitingen. Bij Paramount gaat het om MTV, Comedy Central, Nickelodeon, Paramount Network; bij Warner Bros. Discovery om Discovery Channel, Discovery Science, Animal Planet, ID, TLC, Eurosport1, Eurosport en HGTV. Bij The Walt Disney Company gaat het om Star Channel, ESPN, National Geographic en 24Kitchen. De reclamezendtijd van de Warner Bros. Discovery-zenders Cartoon Network en Cartoonito blijft via Bionic Media lopen.

AVOD

Het lijkt erop dat er geen afspraken zijn gemaakt over al dan niet toekomstige AVOD (zoals nog te lanceren Nederlandse AVOD-versies van bijvoorbeeld Disney+, HBO Max en Discovery+).

RTL Group kondigde op 15 december 2023 aan RTL Nederland inclusief Ad Alliance te willen verkopen aan DPG Media. Dit betekent dat ook de reclameverkoop van Ad Alliance en deze partners onder (het eigenaarschap van) DPG Media zal komen te vallen.

In België geen DPG Media meer

Paramount nam op 1 januari 2023 in België juist afscheid van DPG Media om aldaar met Ads&Data (van Mediahuis, Proximus en Telenet/Play Media) verder te gaan. Ook Warner Bros. Discovery nam onlangs afscheid van DPG Media en werkt in België sinds 1 januari 2024 samen met Ads&Data.

Gijs van Beek, Director Partnerships en Sales Innovation bij Ad Alliance: "Een krachtige alliantie valt of staat met het hebben van sterke partners en goede samenwerkingen. Deze partners vormen vanaf de start de backbone van Ad Alliance; daarom zijn we trots dat we deze vier partnerships verlengd hebben."

www.adalliance.nl

www.rtlnederland.nl

www.paramount.com

www.disneyadvertising.nl

www.discoverybenelux.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): SAVOD maakt verlies op lineair goed

24-07-2025 | 12:21:00
Ton Rozestraten heeft in een Engelstalig video-interview met Justin Lebbon aangegeven dat de resultaten van SAVOD het bereikverlies aan impressies dat het op de reclameverkoop maakt voor de lineaire zenders, in feite goed maakt

Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature

24-07-2025 | 09:50:00
Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, dat onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media

Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

21-07-2025 | 11:27:00
Ad Alliance gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen

Rivella, Unilever, McDonalds en Lay's sponsor B&B Vol Liefde

14-07-2025 | 11:05:00
RTL4 staat (met Videoland) tot en met 29 augustus behoorlijk in het teken van B&B Vol Liefde via het programma zelf en twee keer per avond RTL Boulevard
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.