Ad Alliance gaat advertentieverkoop Disney+ doen in Nederland

Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) zal de reclameverkoop verzorgen van Disney+ die op 17 oktober 2024 van start gaat met een reclameversie. De reclameversie van Disney+ zal 5,99 euro per maand kosten.

In een aantal andere landen verkoopt The Walt Disney Company de reclameverkoop zelf, maar in een aantal markten werkt het bedrijf met externe verkooppartners. Ad Alliance heeft voor de lineaire kanalen van the Walt Disney Company (waaronder Disney Channel, National Geographic, Star Channel) tot 2029 een overeenkomst en verkoopt ook de digitale outlets van het bedrijf.

Pre-rolls en midrolls

Adverteerders kunnen pre-rolls en midrolls slots inkopen. Ook verkoopt Ad Alliance zogeheten branded strips en pauze ads in zijn propositie voor SAVOD.

SkyShowtime, HBO Max en Videoland

In het voorjaar sloot Ad Alliance ook overeenkomsten voor de verkoop van reclame bij de reclameversies van SkyShowtime en HBO Max (Warner Bros Discovery).

Sinds 2020 verkoopt Ad Alliance ook de reclame van de reclameversie van Videoland dat net als Ad Alliance onderdeel is van RTL Nederland. Hiermee verkoopt Ad Alliance de reclame van nagenoeg alle reclameversies van (betaalde) streamingdiensten in Nederland.

Adverteerders kunnen daarbij (ook) gecombineerd inkopen.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation bij Ad Alliance: “Wij werken al jaren zeer succesvol samen met The Walt Disney Company en zijn er trots op dat wij nu ook de advertentieverkoop voor Disney+ in Nederland mogen vertegenwoordigen.

SAVOD is een essentieel onderdeel van onze aanpak om merken te laten groeien, en vanwege onze ervaring kunnen we campagnes bouwen die de perfecte balans vinden tussen het bieden van een verbeterde kijkervaring voor de consument en het vergroten van commerciële kansen voor merken. We kijken ernaar uit om onze expertise toe te passen om kwaliteitsmogelijkheden op te bouwen voor adverteerders op Disney+.”

Marco de Ruiter, Country Manager The Walt Disney Company Benelux: “We zijn verheugd om onze relatie met Ad Alliance voor advertentieverkoop op Disney+ uit te breiden nu ons ‘Standaard met reclame’-abonnementsaanbod in oktober in Nederland wordt gelanceerd, waardoor we onze klanten meer flexibiliteit bieden."

Disney+ komt overigens op 16 oktober met een eerste Nederlandstalige original onder de naam Nemesis.

www.adalliance.nl

www.disneyadvertising.nl

www.disneyplus.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025

04-09-2025 | 00:00:00
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt

RTL Nederland in H1, 2025: omzetstijging en resultaatdaling

08-08-2025 | 10:15:00
In het eerste half jaar van 2025 heeft RTL Nederland een omzet van 307 miljoen euro behaald, een stijging van 2 procent, vooral dankzij de resultaten van streamingdienst Videoland. De aangepaste ebita daalde met 5 procent naar 78 miljoen

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.