Ad Alliance gaat advertentieverkoop Disney+ doen in Nederland

Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) zal de reclameverkoop verzorgen van Disney+ die op 17 oktober 2024 van start gaat met een reclameversie. De reclameversie van Disney+ zal 5,99 euro per maand kosten.

In een aantal andere landen verkoopt The Walt Disney Company de reclameverkoop zelf, maar in een aantal markten werkt het bedrijf met externe verkooppartners. Ad Alliance heeft voor de lineaire kanalen van the Walt Disney Company (waaronder Disney Channel, National Geographic, Star Channel) tot 2029 een overeenkomst en verkoopt ook de digitale outlets van het bedrijf.

Pre-rolls en midrolls

Adverteerders kunnen pre-rolls en midrolls slots inkopen. Ook verkoopt Ad Alliance zogeheten branded strips en pauze ads in zijn propositie voor SAVOD.

SkyShowtime, HBO Max en Videoland

In het voorjaar sloot Ad Alliance ook overeenkomsten voor de verkoop van reclame bij de reclameversies van SkyShowtime en HBO Max (Warner Bros Discovery).

Sinds 2020 verkoopt Ad Alliance ook de reclame van de reclameversie van Videoland dat net als Ad Alliance onderdeel is van RTL Nederland. Hiermee verkoopt Ad Alliance de reclame van nagenoeg alle reclameversies van (betaalde) streamingdiensten in Nederland.

Adverteerders kunnen daarbij (ook) gecombineerd inkopen.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation bij Ad Alliance: “Wij werken al jaren zeer succesvol samen met The Walt Disney Company en zijn er trots op dat wij nu ook de advertentieverkoop voor Disney+ in Nederland mogen vertegenwoordigen.

SAVOD is een essentieel onderdeel van onze aanpak om merken te laten groeien, en vanwege onze ervaring kunnen we campagnes bouwen die de perfecte balans vinden tussen het bieden van een verbeterde kijkervaring voor de consument en het vergroten van commerciële kansen voor merken. We kijken ernaar uit om onze expertise toe te passen om kwaliteitsmogelijkheden op te bouwen voor adverteerders op Disney+.”

Marco de Ruiter, Country Manager The Walt Disney Company Benelux: “We zijn verheugd om onze relatie met Ad Alliance voor advertentieverkoop op Disney+ uit te breiden nu ons ‘Standaard met reclame’-abonnementsaanbod in oktober in Nederland wordt gelanceerd, waardoor we onze klanten meer flexibiliteit bieden."

Disney+ komt overigens op 16 oktober met een eerste Nederlandstalige original onder de naam Nemesis.

www.adalliance.nl

www.disneyadvertising.nl

www.disneyplus.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

Ton Rozestraten (Ad Alliance/RTL Nederland): SAVOD maakt verlies op lineair goed

24-07-2025 | 12:21:00
Ton Rozestraten heeft in een Engelstalig video-interview met Justin Lebbon aangegeven dat de resultaten van SAVOD het bereikverlies aan impressies dat het op de reclameverkoop maakt voor de lineaire zenders, in feite goed maakt

Ad Alliance neemt reclameverkoop over voor Love Nature

24-07-2025 | 09:50:00
Ad Alliance gaat per 1 september 2025 de reclame verkopen voor de tv-zender Love Nature, dat onderdeel is van het Canadese mediabedrijf Blue Ant Media

Ad Alliance komt met reclame bij ESPN-content op YouTube

21-07-2025 | 11:27:00
Ad Alliance gaat de reclame rondom de videocontent van ESPN (waaronder die van de Eredivisie) op YouTube verkopen

Rivella, Unilever, McDonalds en Lay's sponsor B&B Vol Liefde

14-07-2025 | 11:05:00
RTL4 staat (met Videoland) tot en met 29 augustus behoorlijk in het teken van B&B Vol Liefde via het programma zelf en twee keer per avond RTL Boulevard
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.