Acht goede doelen werken samen in donatieplatform

Tijdens de Impact Fair in Utrecht is GoodShift gelanceerd, een platform waarmee jongeren op hun eigen voorwaarden kunnen doneren aan meer dan tweehonderd goede doelen. Gebruikers bepalen zelf wanneer, hoe vaak en aan welke organisaties ze geven, en kunnen dit eenvoudig aanpassen via de app.

Het initiatief komt voort uit een samenwerking tussen acht organisaties: KWF, War Child, Oxfam Novib, Vogelbescherming, Rode Kruis, Greenpeace, Artsen zonder Grenzen en KiKa. GoodShift is een stichting zonder winstoogmerk en wil inspelen op het veranderende geefgedrag van jongere generaties.

Geven op eigen voorwaarden

John van Pijkeren, oprichter van GoodShift: "Jongeren zijn maatschappelijk betrokken en hebben vertrouwen in de goede doelen. Maar om de jongere generatie ook daadwerkelijk te bereiken en betrekken, is het belangrijk dat te doen op een manier die bij hen past. Een manier waarbij zij zelf controle hebben over donaties aan goede doelen en de touwtjes in handen hebben."

Collectieve stap richting toekomstbestendig doneren

De acht deelnemende organisaties willen via GoodShift hun gezamenlijke impact vergroten en aansluiting vinden bij jongere doelgroepen.

Jakolien van Eijk van KiKa: “Het bereiken en betrekken van de jongere generatie vraagt om een creatieve benadering van doneren. We moeten verder kijken dan onze traditionele vormen. Hoe mooi is het dat we als goede doelen onze krachten bundelen en samen het initiatief van GoodShift ondersteunen? Jongeren zijn de toekomst - door hun behoeften centraal te stellen, vergroten we onze impact.”

De lancering wordt ondersteund met een radioshow vanuit de GoodShift Studio in samenwerking met Impact Fair en YourSafe Radio. De presentatie is in handen van Maartje Bregman en Tessel Zandstra van Happy Times Media.

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

CZ kiest ACE als strategisch en creatief bureau

23-04-2025 | 08:44:00
Zorgverzekeraar CZ heeft ACE aangesteld als strategisch en creatief bureau na afloop van een pitchtraject.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Fritz-kola lanceert Koningsdagactie met Laser 3.14

18-04-2025 | 10:59:00
Frisdrankmerk fritz-kola lanceert in samenwerking met streetartist Laser 3.14 een campagne rond Koningsdag, waarin verbondenheid centraal staat.

AKQA, Ace, TBWA en Happiness Amsterdam grote winnaars Dutch Creativity Awards 2025

17-04-2025 | 23:56:00
AKQA, Ace en Happiness Amsterdam gingen er donderdag 17 april  met de meeste en belangrijkste Lampen vandoor tijdens de Dutch Creativity Awards 2025

[Vacatures] ACE zoekt een Growth Marketeer

17-04-2025 | 10:09:00
ACE is per direct op zoek naar Growth Marketeer  - Full-time · Amsterdam

 

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.