Acht goede doelen werken samen in donatieplatform

Tijdens de Impact Fair in Utrecht is GoodShift gelanceerd, een platform waarmee jongeren op hun eigen voorwaarden kunnen doneren aan meer dan tweehonderd goede doelen. Gebruikers bepalen zelf wanneer, hoe vaak en aan welke organisaties ze geven, en kunnen dit eenvoudig aanpassen via de app.

Het initiatief komt voort uit een samenwerking tussen acht organisaties: KWF, War Child, Oxfam Novib, Vogelbescherming, Rode Kruis, Greenpeace, Artsen zonder Grenzen en KiKa. GoodShift is een stichting zonder winstoogmerk en wil inspelen op het veranderende geefgedrag van jongere generaties.

Geven op eigen voorwaarden

John van Pijkeren, oprichter van GoodShift: "Jongeren zijn maatschappelijk betrokken en hebben vertrouwen in de goede doelen. Maar om de jongere generatie ook daadwerkelijk te bereiken en betrekken, is het belangrijk dat te doen op een manier die bij hen past. Een manier waarbij zij zelf controle hebben over donaties aan goede doelen en de touwtjes in handen hebben."

Collectieve stap richting toekomstbestendig doneren

De acht deelnemende organisaties willen via GoodShift hun gezamenlijke impact vergroten en aansluiting vinden bij jongere doelgroepen.

Jakolien van Eijk van KiKa: “Het bereiken en betrekken van de jongere generatie vraagt om een creatieve benadering van doneren. We moeten verder kijken dan onze traditionele vormen. Hoe mooi is het dat we als goede doelen onze krachten bundelen en samen het initiatief van GoodShift ondersteunen? Jongeren zijn de toekomst - door hun behoeften centraal te stellen, vergroten we onze impact.”

De lancering wordt ondersteund met een radioshow vanuit de GoodShift Studio in samenwerking met Impact Fair en YourSafe Radio. De presentatie is in handen van Maartje Bregman en Tessel Zandstra van Happy Times Media.

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Kruidvat en Armoedefonds slaan alarm over verzorgingsarmoede

10-06-2025 | 14:00:00
Steeds meer Nederlanders kunnen zich geen verzorgingsproducten veroorloven. Dat blijkt uit de Verzorgingsarmoedebarometer van Ipsos I&O in opdracht van Kruidvat

fritz-kola lanceert cultureel platform op Best Kept Secret

04-06-2025 | 14:45:00
Tijdens de elfde editie van Best Kept Secret heeft frisdrankmerk fritz-kola het culturele platform fritz-kolab gelanceerd.

ACE Social ontwikkelt social strategie voor Avis

03-06-2025 | 17:02:30
Het bureau gaat content ontwikkelen die aansluit bij de Nederlandse cultuur en Avis moet positioneren als een opvallende speler binnen de categorie.

L’Oréal Paris en ACE PR lanceren campagne voor zelfliefde

27-05-2025 | 13:52:00
L’Oréal Paris is gestart met een merkcampagne die jonge vrouwen aanmoedigt positiever naar zichzelf te kijken.

Samsung en Van Gogh Museum starten meerjarige samenwerking

16-05-2025 | 09:52:00
Doel is om kunst en technologie samen te brengen en zo de bezoekersbeleving in het museum te verrijken.

 

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.