ACE PR ontwikkelt campagne voor ANWB Kinderfietsenplan

In samenwerking met ANWB heeft ACE PR een campagne ontwikkeld die aandacht vraagt voor het ANWB Kinderfietsenplan. Met dit initiatief zamelt de organisatie gebruikte fietsen in, knapt deze op en geeft ze aan kinderen die zelf geen fiets hebben. De campagne benadrukt dat een fiets niet alleen praktisch is, maar ook vrijheid, plezier en zelfstandigheid biedt.

Centraal staat het verhaal van Noah, die dankzij een gedoneerde fiets zelfstandig naar school en voetbal kan. De campagne wordt via landelijke en sociale media onder de aandacht gebracht.

Fiets maakt verschil voor kinderen

In tegenstelling tot eerdere campagnes, waarin de nadruk lag op de praktische oproep om fietsen te doneren, richt de campagne zich nu op de betekenis van een fiets in het leven van een kind.

Lisa van Eck, strateeg bij ACE PR: “We hebben de verschuiving gemaakt van een praktische oproep naar een campagne die laat voelen wat een fiets écht betekent voor een kind: meedoen, erbij horen, vrijheid. Ongeveer een derde van de huishoudens heeft thuis een ongebruikte fiets staan. Als je de blijdschap van Noah ziet, wil je die toch meteen inleveren bij het ANWB Kinderfietsenplan?”

Campagne landelijk zichtbaar

Nynke Bakker, Impact & Projectmanager bij ANWB: “Met deze campagne willen we mensen raken en laten voelen dat een fiets zoveel meer is dan alleen vervoer. Het vergroot écht de wereld van een kind. In de tien jaar dat het ANWB Kinderfietsenplan bestaat, hebben we ruim 70.000 fietsen ingezameld. Een mooie mijlpaal, maar er zit nog steeds in elke klas minimaal één iemand zoals Noah. We hopen dat mensen zich realiseren dat die ene ongebruikte fiets een groot verschil kan maken en een kind vooruit helpt.”

ACE PR was verantwoordelijk voor de strategie en productie van de campagne, die wordt uitgerold via landelijke media, social media, de eigen kanalen van ANWB en PR-activiteiten.

www.ace.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen

10-09-2025 | 16:09:00
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen

GROHE viert 50 jaar in Nederland met jubileumcampagne

01-09-2025 | 16:21:00
De jubileumcampagne loopt van 1 september tot en met 31 oktober 2025 en is zichtbaar op televisie, social media en online kanalen.

[Vacatures] ACE zoekt een IT Manager

25-08-2025 | 08:15:00
ACE is per direct op zoek naar IT Manager - Fulltime · Amsterdam

ESN lanceert sportvoedingslijn bij Albert Heijn

19-08-2025 | 11:00:17
Daarmee maakt ESN de stap van online-only naar fysieke retail.

Vodafone zet Parascroll met zonnepanelen op het strand

18-08-2025 | 10:21:00
De Parascroll maakt deel uit van de bredere Oh Yeah-campagne van Vodafone, waarin verbonden blijven centraal staat


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.