
Accenture ontwikkelt campagne voor DIY-merk Dremel
Accenture Song Nederland ontwikkelde een internationale campagne voor multi-tool-merk Dremel met de merkclaim: Iedereen heeft een doe-het-zelver in zich.
DIY'en onder jongeren aanmoedigen
Accenture Song Nederland ging aan de slag met de ontwikkeling van een internationaal merkidee voor Dremel. Gijs de Bruijn, Managing Director bij Accenture Song: "We bedachten een spokesperson: de inner-DIY'er. Dat is een enthousiast (en een tikkeltje luidruchtig) typetje dat tevoorschijn komt om jou aan te moedigen om vooral zélf aan de slag te gaan. Waar anderen zich met feiten en cijfers richten op de doorgewinterde klusser, laat Dremel zien dat ze de doelgroep begrijpen en moedigen ze het DIY’en onder jongeren aan."
How-to-video's
De spokesperson moet de drempel voor jongvolwassenen dus verlagen om te beginnen met doe-het-zelven. Dat gaat verder dan een leuke en herkenbare gimmick. Zo worden er per campagne verschillende how-to-video’s opgenomen met handige tips. Gul Altuntac, Global Storyteller bij Dremel: "We vertellen niet alleen dat het heel makkelijk is om te beginnen, we leggen ze dus ook uit hóe ze dat kunnen doen."
De inner-DIY’er komt tot leven in verschillende online en social video’s, -posts en banners en op het content platform van Dremel. De campagne gaat live in onder andere Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Later dit jaar volgt een tweede campagne om verder te bouwen aan de naamsbekendheid van het merk onder jongvolwassenen.
Credits:
Klant: Gul Altuntac en Tessa van Nunen | Strategie: Gijs de Bruijn en Erik de Ruiter | Creatie: Leo van Oss, Nick Maas en Desmond Lissone | Creative Director: Paul Wauters | Account: Sammy-Jo Heijdra en Lisa Been | Regie: Jan Boon | DOP: Piet Deyaert | Media: Eva Schoon en Michiel Zwama | VFX: the Compound | Productie: Studio Zelden
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
JK Group lanceert UV-vrij alternatief met NEEW
Media Reverse feliciteert Xooon met jubileumcampagne
PINK gaat met OG Clean Fuels de weg op voor groen
[Vacancy] Channel Factory has a position for Lead Client Solutions (Benelux)
Annexum en Fitzroy zetten baksteen centraal
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen