Abovo Maxlead jaagt op groei

[Interview] Theun Eijkemans over zijn start als CEO bij Abovo Maxlead

Per 1 april 2025 is Theun Eijkemans CEO van Abovo Maxlead. Marketing Report gaat op bezoek in Hoorn en spreekt hem over zijn nieuwe rol, de koers van het bureau en de nominatie voor AMMA Bureau van het Jaar.

Van CFO naar CEO

Theun Eijkemans: “Ik ben al bijna vier jaar bij Abovo Maxlead actief als financieel eindverantwoordelijke. Maar ik heb eigenlijk nooit een typisch CFO-profiel gehad. Ik ben ondernemend, hou van actie, resultaten boeken, samenwerken met klanten en partners. Dus deze stap voelt natuurlijk.”

De overstap van CFO naar CEO is opmerkelijk, maar voor Eijkemans logisch: “Mijn voorganger was sterk extern en marketinggericht, ik ben van nature meer gericht op de interne organisatie. We hebben gezegd: als we de beloftes van onze positionering écht willen waarmaken, moeten we intern net zo sterk staan. Daar ligt nu mijn focus: kwaliteit, innovatie en operational excellence.”

Een groeimachine met eigenzinnig karakter

De kracht van Abovo Maxlead zit volgens Eijkemans in hun actieve benadering van groei. “Wij wachten niet passief op pitches. We jagen - altijd. We zoeken actief contact met potentiële klanten en helpen ze groeien. Veel van onze klanten zetten met ons hun eerste stappen op televisie of radio. Dat vraagt om lef, snelheid en scherpe inzichten.”

2024 was voor wat dat betreft een topjaar: “We hebben de grootste pitch van het jaar gewonnen: Lidl. Maar dat was niet de enige. Het is echt een bevestiging dat onze aanpak werkt.”

Hoorn blijft de thuisbasis

Abovo Maxlead is trouw aan Hoorn. “We zijn altijd een beetje de buitenbeentjes geweest: eigenwijs, zelfstandig, en met een no-nonsensementaliteit. Daar zijn we trots op. We hebben absoluut geen verhuisplannen. Sterker nog, onze cultuur is hier ontstaan - en die voel je meteen als je hier binnenstapt.”

Die cultuur is een bepalende succesfactor. “De vibe hier? Die is geweldig. Veel plezier, veel lol, veel trots. Onze mensen zijn kritisch, ondernemend en onafhankelijk in denken én doen. Ze durven tegen een klant in te gaan als iets niet klopt. Dat maakt ons echt anders.”

Bureau van het Jaar

Voor het eerst in 26 jaar is Abovo Maxlead genomineerd voor AMMA’s Bureau van het Jaar. “Iedereen was superblij. Natuurlijk hopen we dat we winnen maar de nominatie alleen al is erkenning voor het harde werk en het lef dat we tonen.”

Eijkemans benadrukt dat de kracht van het bureau verder gaat dan new business alleen: “We hebben een heel eigen signatuur. Onafhankelijkheid staat voorop. We adviseren wat écht werkt, niet wat de hype is. Dat kan dus ook een printcampagne zijn of een huis-aan-huisfolder - als het maar effectief is. Het gaat om resultaat, niet om trends.”

Vooruitblik

De nieuwe CEO heeft er duidelijk zin in. “We hebben een geweldig team en een uniek bureau. Mijn taak is nu vooral om dat allemaal te versterken, te structureren en ervoor te zorgen dat we onze belofte aan de markt blijven waarmaken. We zijn groot, onafhankelijk en ambitieus – en dat gaan we laten zien.”

www.abovomaxlead.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn

Truus ontwikkelt campagne rond meme voor KFC

05-08-2025 | 10:16:40
De actie is gebaseerd op een virale uitspraak die tien jaar geleden ontstond bij een Nederlandse kaasboer

Abovo Maxlead ontvangt B Corp Certificering

22-07-2025 | 09:58:15
De certificering onderstreept dat duurzaamheid en transparantie binnen het bureau verankerd zijn.

Kees Verbeek: divers medialandschap cruciaal

11-07-2025 | 02:09:00
Kees Verbeek is oprichter/mede-aandeelhouder van mediabureau Abovo Maxlead. We spreken hem over Abovo Maxlead en marktontwikkelingen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.