ABN Amro start campagne voor Tikkie: Lekker in de Flow

ABN Amro heeft een door Havana Harbor (onderdeel van Candid) ontwikkelde reclamecampagne gelanceerd voor het eigen merk Tikkie. Mediamonk produceerde daarbij de campagne met de slogan Lekker in de Flow.

De campagne wordt ondersteund door een soudtrack van Willem de Bruin, ook bekend als Willy van The Opposites. In de merkcampagne wil Tikkie zich profileren als meer dan alleen een betaalverzoek tussen consumenten, maar ook een oplossing zijn voor bedrijven. De proposities Tikkie Check en Tikkie Terug zijn daartoe geïntroduceerd om betalingen in de horeca en cashbackacties mogelijk te maken. 

Fabienne Jungerhans, Commercial Director Havana Harbor: “Met Tikkie blijft betalen makkelijk en leuk. Deze boodschap komt terug in alle brand campagnes die we met Tikkie hebben gemaakt. Diezelfde optimistische boodschap zit ook in Lekker in de Flow. Naast beeld, is muziek het perfecte medium om deze boodschap over te brengen. De track van Willem geeft de campagne precies de juiste dimensie.”

Moreno Kensmil, Head of Marketing van Tikkie: “Van boodschappen doen met voordeel tot het snel afrekenen van je lunch op weg naar een volgende afspraak. Met onze app willen we dit leuker en makkelijker maken, zodat je snel weer verder kunt met andere zaken. Oftewel: hou Tikkie bij de hand, dan blijf je in de flow. De tune is niet alleen erg aanstekelijk en vrolijk, maar brengt ook al onze proposities optimaal ten gehore.”

De campagne is te zien en horen via online, radio en online radio

.
Adverteerder: ABN AMRO - Tikkie | Reclamebureau: Havana Harbor (part of Candid) | Productiehuis: Mediamonks | Post-productie: Mediamonks | Mediabureau: MediaCom & Storm Digital, Part of Accenture Interactive | Muziek: Willem de Bruin & Morien van der Tang (Morgan Avenue) | Geluid: Morien van der Tang

www.abnamro.nl
www.tikkie.me


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.