
AB InBev en Uber stimuleren verantwoord naar huis gaan
AB InBev Nederland en Uber zijn een campagne gestart om het bewustzijn rond rijden onder invloed te vergroten. Onder de noemer Als je drinkt, rijd dan niet bieden zij vanaf 2 juni tot en met 1 september korting op Uber-ritten aan bezoekers van horecazaken.
Met een promotie van dertig procent op een rit naar huis (maximaal tien euro) willen de initiatiefnemers het makkelijker maken voor consumenten om een verantwoorde keuze te maken na het drinken van alcohol.
Via QR-code naar korting op rit
De korting is beschikbaar via QR-codes op onder andere bierviltjes en posters in diverse horecazaken. Ook via social media zijn promotiecodes te verkrijgen. De actie is onderdeel van de gezamenlijke inzet van beide bedrijven om het aantal verkeersdeelnemers onder invloed te beperken.
Jasper Kessels, algemeen directeur van AB InBev Nederland: "Als brouwer van onder andere Bud, Corona, Leffe en Tripel Karmeliet willen we mensen bij elkaar brengen om mooie momenten met elkaar te beleven in een cultuur van verantwoord genieten. Dit doen we niet alleen door te blijven investeren in onze alcoholvrije alternatieven, maar ook via acties zoals deze, want elke ervaring met bier moet een positieve zijn. Door samen te werken met Uber, bieden we een concrete oplossing."
Praktische invulling van Smart Drinking-beleid
De campagne maakt deel uit van het wereldwijde Smart Drinking-programma van AB InBev, dat zich richt op bewustwording en gedragsverandering rond alcoholgebruik. Samenwerkingen met externe partners spelen hierin een belangrijke rol.
Maurits Schönfeld, directeur Noord-Europa bij Uber: "Veiligheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. Met veiligheidsvoorzieningen in de app – zoals het delen van je rit met vrienden of familie en de selfie check die chauffeurs regelmatig moeten doen zodat we zeker weten dat de juiste chauffeur achter het stuur zit – zorgen we ervoor dat mensen veilig thuiskomen, ook na een avondje uit. Samen maken we het mensen makkelijk om verantwoord thuis te komen."
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen