VENGEAN introduceert La Vie in Nederland en België

Het Franse plantaardige vleesvervangersmerk La Vie heeft VENGEAN ingeschakeld als creative branding agency. Eerste opdracht: de introductie van La Vie in Nederland en België in 2023.

Challenger brand La Vie veroverde met een gewaagde marketingstrategie en dito spraakmakende communicatie in korte tijd het plantaardige schap voor varkensvlees-vervangers in Frankrijk en werd onlangs ook in het VK geïntroduceerd.

La Vie is gek op vlees, maar niet op de impact van vlees op de wereld. De missie? Mensen helpen evolueren van dierlijk vlees naar plantaardig vlees, met een dikke glimlach. Het gepatenteerde plantaardige vet van La Vie is gezonder, beter voor mens, dier en planeet en minstens net zo lekker.

De oplossing nu? Vrijwel niet van echt te onderscheiden plantaardige bacon en spekjes, onbetwist – ook volgens varkensvlees-producenten zelf – net zo lekker. En daardoor inmiddels ook leverancier van Burger King.

VENGEAN ontwikkelde de (D)OOH, Social, POS activatie en Influencermarketing-campagne.

Credits:

Creatie en strategie NL & BE: VENGEAN | Opdrachtgever: La Vie Foods | Mediabureau NL & BE: Zuiver Media

www.laviefoods.org

www.vengean.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.