N=5 komt met campagne voor zuivel-icoon Melkunie

Voor het eerst sinds jaren laat Melkunie weer van zich horen met een merkcampagne. De campagne volgt na een positioneringstraject met creatief bureau N=5, dat het account vorig jaar won in een pitch.

De opdracht aan N=5 was om Melkunie als nummer 2 in de zuivelmarkt een duidelijke eigen plek te geven.

Martijn van Amersfoort, Senior Brand Manager Melkunie: “Melkunie heeft een hoge merkbekendheid en een flinke ambitie, maar is een tijdje minder zichtbaar geweest. We zijn echt een challenger brand. Sinds begin oktober hebben we onze distributie kunnen uitbreiden, waardoor Melkunie melk, yoghurt, pap en vla nu voor een grotere groep Nederlanders verkrijgbaar is. Hét moment om Melkunie te herintroduceren aan het Nederlandse publiek.”

www.nis5.nl

www.melkunie.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.